Jak zaregistrovat stránky do 60 katalogů za 60 minut

Nebudu zde polemizovat o účinnosti či neúčinnosti registrace stránek do katalogů. Někteří z vás z mých předchozích článků i knihy určitě pochytili, že osobně patřím spíš mezi zastánce katalogů, a to dokonce i přesto, že se vzrůstajícím počtem klesá paradoxně jejich účinnost a ruku v ruce i kvalita. Bohužel. Registraci stránek do katalogů nicméně stále považuji za jednu z nejlevnějších forem linkbuildingu.

Pokud pro klienta optimalizujeme stránky, registrace jeho webu do katalogů tak bývá jedním z prvních kroků. Přiznám se, že jsem osobně registraci do katalogů nedělal už pěkně dlouho. Proč? Je to snadné – udržovat neustále seznam aktuálních a funkčních katalogů je pro mne při mém pracovním vytížení dost nereálné. Na registraci mám zaškolenou kolegyni, která je za tu dobu už docela rychlá a šikovná. Teď se mi ale dostal do ruky nástroj, který se mi zdá ještě rychlejší a ještě šikovnější. Posuďte sami.

Našel jsem ho pod službou Mikrostranky.com. Jde v podstatě o jakéhosi registračního asistenta, který vám pomůže automaticky předvyplňovat registrační formuláře v předem definovaých katalozích. V tuto chvíli (duben 2008) jich je k dispozici 60. Většina z nich stojí za to, výhodou je, že jsou tzv. živé a autor nástroje se snaží přidávat nové.

Funguje to následovně: nejprve si otevřete účet na www.mikrostranky.com. Pokud máte účeti na Webtrhu, můžete si napsat tvůrci nástroje o zkušební nabití kreditu na jednorázové zalistování. Pokud ho ještě dává, máte to zdarma. Pokud se vám to nepovede, nezoufejte, jednorázové zalistování vyjde na 99 korun, což je, v porovnání s ušetřeným časem pakatel.

Když už máte kredit, stačí jen kliknout na ikonku Nástroje a vybrat službu „Registrace do katalogů“. Před vámi se objeví formulář, kde vyplníte základní údaje o vašem webu. Za velkou výhodu považuji možnost přidávat alternativní popisy a titulky k zápisům. To je fajn, protože se tak vyhnete zbytečným duplicitám při zápisech a hlavně si tak rozšíříte škálu klíčových spojení a anchor textů odkazů.

mikrostranky

Alternativní popisy se vám pak u jednotlivých katalogů náhodně načítají. Pokud s daným popisem nejste spokojeni, můžete ho buď přepsat či doplnit anebo prostě jen kliknete na ikonku reload vedle názvu daného katalogu a web se vám načte s novým popisem.

Po vyplnění formuláře pak už jen stačí přejít k samotné (polo)automatické registraci. Nástroj vám neměnné údaje jako je URL, jméno, email nebo třeba klíčová slova automaticky předvyplňuje. Titulek odkazu a jeho popis se načítá také automaticky, jak jsem už psal, pokud jich máte předvyplněných v prvním kroku více, tak náhodně. Pokud se spokojíte s jedním, načte se vždy ten samý. Z praxe doporučuji zadávat jméno bez diakritiky, je tam pár katalogů, které vás pak zbytečně napomínají o odstranění háčků a čárek ze jména.

Mezi 60 nabízenými katalogy je také pár, které vyžadují zpětný odkaz, takže nezavírejte během registrace svůj FTP klient nebo redakční systém, záleží na tom, jak doplňujete obsah svých stránek. Je také dobré si předem připravit ikonku – většina webů se spokojí s klasickým rozměrem 88×31. Zahlédl jsem tam i web, který chtěl náhled (thumbshot). K tomu dokonale postačí obrázek, který umí automaticky vygenerovat služba Thumbshots.org. Odkaz na váš náhled je pak http://open.thumbshots.org/image.aspx?url=michalkubicek.cz (samozřejmě michalkubicek.cz si vyměňte za svou URL).

Co se mi na nástroji líbí:

  • vcelku rozumná cenová politika. Baťovských 99 korun za jednorázovou pomoc s registrací je pro někoho, kdo si chce zaregistrovat jeden dva weby za rok, dobrá cena. Už jen kvůli úspoře času. Sám jsem do 60 katalogů zaregistroval webové stránky za hodinku. A to jsem během toho ještě vyráběl ikonku, vkládal reciproční odkazy na svůj web a kontroloval ručně ranky jednotlivých kategorií. Co se týká předplatného (200 Kč za měsíc, 1000 Kč za půl roku a 1800 za rok) pro profesionály, kteří spravují více webů, i to se mi zdá, pokud bude katalogů přibývat vcelku rozumné.
  • jak jsem už psal, asi nejvíc oceňuji možnost použití více popisků a titulků.
  • intuitivní ovládání a informace ke každému katalogu, která základně navede, jak se na daném webu orientovat.
  • že na začátku bylo v systému 50 katalogů a postupně přibývají další.

Co bych doplnil, kdybych sám podobný nástroj provozoval:

  • určitě katagorizaci – tzn. aby si registrátor mohl vybrat například katalogy neplacené/placené, s recipročním linkem/bez recipročního linku, pro eshopy/pro ostatní stránky, možná i regionální/obecné/odborné.
  • líbilo by se mi, kdyby mi během registrace nástroj dával informaci, jaký je PR a Srank právě té konkrétní URL kategorie, do které se snažím odkaz zaregistrovat. U některých stránek bych mě to pomohlo v rozhodování.  Sice mi to ukazuje ranky hlavní stránky každého jednotlivého katalogu, ale mne zajímá hlavně hodnocení stránky, na které konkrétně odkaz na můj web bude.
  • zkusil bych popřemýšlet nad tím, jak dostat do systému metadata zalistovávaných stránek. Některé katalogy s nimi pracují.
  • omezil bych velikost uloženého popisu mezi 200 – 600 znaky. Optimálně na 250 znaků. Pár registrací mi hodilo chybovou hlášku jen proto, že jsem to s jedním popisem přehnal a dalším naopak příliš šetřil.
  • a nakonec bych se snažil vyřešit zadávání do kategorií a sekcí samotných katalogů, to bude asi trochu složitější, ale faktem je, že v tu chvíli by se stal systém v podstatě téměř automatizovaným.  A to už bych chtěl asi příliš.

15 thoughts on “Jak zaregistrovat stránky do 60 katalogů za 60 minut

  • avatar
    6. 3. 2014 at 12:42
    Permalink

    Já si naopak myslím, že pan Linhart má pravdu. Kdo má nízkou sazbu a udělá si to sám, asi se mu to vyplatí, ostatní případy už jsou více nebo méně komplikovanější. Systém jako takový je dobrý, práci to určitě usnadní, ale záleží, kdo a jakým způsobem to využije.

    Reply
  • avatar
    21. 5. 2013 at 20:51
    Permalink

    Nechci dělat reklamu ale existují u nás i lepší služby. Registrace do 450 katalogů za 300,-.
    Myslím že tato služba 60 za 99,- je jen kopií.

    Reply
  • avatar
    6. 5. 2012 at 11:48
    Permalink

    Systém je plně funkční. Pokud máte nějaký problém s funkcí systému, neváhejte mě kontaktovat přímo. Kontakt je uveden na mých stránkách.

    S pozdravem
    pageweb

    Reply
  • avatar
    29. 12. 2011 at 15:34
    Permalink

    K poslednímu komentáři od ,,Pageweb“ tak jejcih systém už pěkně dlouhou dobu nefunguje ani po zaplacení registračního poplatku!

    Reply
  • avatar
    31. 7. 2009 at 10:11
    Permalink

    Tak tomuto článku můžu říct že jde akorát o „dobrou“ reklamu.

    Reply
  • avatar
    21. 5. 2009 at 14:20
    Permalink

    Já jsem ten nástroj zkusil, a hlásilo to tolik chyb a je tam tak málo katalogů, že jsem se na to vykašlal.

    Reply
  • avatar
    20. 5. 2009 at 06:21
    Permalink

    Pane Linharte navštivte co nejdříve psyhiatra než se zhroutíte z těch blábolů co dokážete napsat.

    Reply
  • avatar
    22. 4. 2009 at 12:47
    Permalink

    Trochu rozepíši osobní zkušenosti. Mám spolupracovnici, která celý den dělá jen registrace do katalogů přes náš systém a už z její práce je zřejmé, že podobné systémy jsou vhodné především pro registrátory do katalogů. Pokud situaci vezmu z pohledu majitele firmy:

    Na internetu se dočetl (nebo mu řekl nějaký známý), že se vyplatí registrovat do katalogů. U majitele firmy může mít hodina cenu několika tisíc korun, ten samozřejmě registraci do katalogů zadávat nebude. Zadá úkol tedy managerovi, co má třeba jen 1000 Kč/h (včetně všech nákladů na něj). Kdo v životě nedělal registraci a dělá třeba jen 2 registrace ročně, se v katalozích ani v cizím systému moc nevyzná a práce mu netrvá jednu hodinu, ale třeba 2 nebo 3. Tím se celá registrace prodraží.

    Pokud je manager chytrý (nebo nějaký jiný zaměstnanec), zadá registraci přes systém studentovi. Jen ale komunikace bude nějakou dobu trvat a student si za hodinku třeba 100 Kč vezme. Prodraží se ale čas strávený komunikací.

    Shrnutí: registrace přes podobné systémy se osobně vyplatí jen lidem, kteří ji provedenou sami a mají menší hodinovou sazbu. V důsledku provedou registraci stejně studenti, nebo pracovníci méně placení, ke kterým se tato praco přes řetězec dostane, ale otázou je, jaký čas padne na komunikaci mezi jednotlivými lidmi, kteří předávají práci.

    Na podobném principu (předvyplňování) funguje i registrace, která je nabízena na http://www.optimalizace-seo.eu. V současné době chci ale systém zautomatizovat tak, že lidé jednorázově zadají registraci, automaticky se jim pošle výzva k platbě a po proplacení proběhne registrace. Jakmile je registrace dokončena, automaticky se jim pošle email. Sami si zadjí, do jakých skupin katalogů chtějí být zařazeni (obecné, eshopy, zahraniční, atp.) Pro lidi, kteří budou chtít zadávat více registrací bude k dispozici sepciální tarif, kdy se faktura za registrace pošle jen jednou měsíčně, aby se co nejvíce šetřil čas zadávajícího (cena pro multiregistrace bude 5 Kč/katalog). Pro obyčejné firmy se tak vyplatí zadat registraci přes takový sytém, než aby sami trávili čas registracemi. Zároveň bude systém napojen na http://www.seznamkatalogu.cz, který také přejde během 14 do nového režimu, kdy jeho obsah budou tvořit uživatelé – oznamování neplatných katalogů, přidávání nových, atp.

    Nakonec uvedu ještě jednu službu – regtool.linksmanager.cz. Funguje podobně jako program přes mikrostranky.com. Seznam katalogů je brán ze seznamkatalogu.cz (ten je aktualizovaný automaticky). Opět je zde ale stejný problém jako u mikrostranky.cz. Registrace se pak vyplatí někomu, kdo má hodinovou sazbu do 200 Kč/h. Jakýkoliv programátor má víc. Opět jsme se ale vrátili k tomu, že se služba hodí pro registrátory do katalogů a těm by se měla registrace přenechávat (ideálně nějak automaticky, aby se nezdržovalo s komunikací).

    Omlouvám se za delší komentář a za reklamu.

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *