PŘÍPADOVÁ STUDIE: Jak funguje pay4t.cz s dosahem na 19 220 followerů?

Autorem následujícího guestpostu – případové studie na téma využití placených tweetů prostřednictvím našeho systému pay4t.cz v propagaci affiliate odkazů – je specialista na sociální média David Lörincz.

„Zaplatil jsem celkem 800 Kč a můj tweet se díky pay4t.cz dostal k 19 220 uživatelům. Jaké bylo CTR a konverzní poměr? Příjemně mě to překvapilo a předčilo mé očekávání. Ale pěkně popořádku.“

Co jsem propagoval?

Před nedávnem se spouštěla služba copywriting.cz, kterou provozuje Honza Linhart a Otakar Pěnkava. Oba jsou mí dobří kamarádi a byl jsem i na oficiálním spuštění. I já sem tam potřebuji nějaké kvalitní texty, protože za copywritera se rozhodně nepovažuji.

Nabízí doživotní provize z obchodu, a tak jsem se rozhodl stát affiliate partnerem. Twitter se pro tyto účely velmi hodí, protože velká skupina uživatelů buď pisálky poptává nebo jimi je. Reklama na Twitteru standardně v ČR není možná a proto jsem využil služeb pay4t.cz.

Jak probíhala kampaň?

Na pay4t.cz jsem vložil poptávku s tímto zněním:

Znění tweetu nechám na vás, tak aby co nejvíce odpovídal vašemu stylu. Prosím o tweet ve všední dny v čase mezi 19:00 – 22:00

Mohl by být něco ve stylu: “ V Sobotu byla spuštěna nová služba pro copywriting, nákup článků i guestblogging – vše přehledně na jednom místě. http://bit.ly/16WHRde “

Podmínkou bylo alespoň 200 followerů a za tweetnutí jsem nabízel 100Kč.

Někteří namítali, že vložení tweetu v tomto čase nebude mít takový dosah, ať to zkusím dopoledne. Mě naopak přišlo, že tweet v prime time bude nejlepší. Všichni pravidlo času dodrželi. O nabídku projevilo zájem celkem 23 uživatelů z 28, kteří si ji zobrazili. Pokud se podívám na uživatele, jenž akceptovali nabídku a počet jejich followerů, pak nejméně bylo 215 a nejvíce 24 285. Průměrný počet followerů uživatelů, jenž akceptovali mou nabídku byl 1320. V tomto průměru není zařazen uživatel s 24 285 followery, protože byli neaktivní a převážně ze zahraničí. Vybíral jsem hlavně podle relevance k obsahu.

Vybral jsem celkem 8 uživatelů:

@MichalKubicek 1521 followerů
@KyselaMartin 4046 followerů
@HeadPosts 5413 followerů
@Vikosek 462 followerů
@erben 3505 followerů
@apemobile 1167 followerů
@ZdenekHejl 912 followerů
@reklamnihvozdy 1774 followerů

Počáteční skepse

O kampani jsem se bavil s Jindrou Fáborským a ten této kampani nedával příliš nadějí. Jindra má s propagací tweetů také již nějaké zkušenosti.

 

Výsledky kampaně

Bohužel se nedá zjistit, kolik uživatelů opravdu tweet vidělo a přečetlo. Údaj o CTR je tedy v tomto případě nerelevantní. Počítadlo prokliků na copywriting.cz ukazuje 990. Bit-ly ukazuje 440 kliků. Rozdíl je velký, ale v každém případě odhad Jindry byl nejméně o 3,5x menší, než skutečnost.

Počet konverzí, tedy registrací nových uživatelů, mě velmi příjemně překvapil. Konverzí bylo 28. Konverzní poměr byl tedy 2,8% (počítadlo copywriting.cz), respektive 6,3% (dle statistik z bit.ly). Jedna konverze mě tak vyšla na příjemných 28 Kč.

A já se tak stal největším pasákem uživatelů této sítě.

Další zajímavá fakta:

  • pouze 2 z 8 označili tweet hashtagem #ads
  • 6 z 8 uživatelů napsali vlastní text tweetu
  • jeden z tweetů dostal také retweet na dalších 126 followerů
  • tweet vyvolal celkem 8 konverzací a 12x obdržel lajk (favorite)

Závěrem

Kampaň v mém případě byla velmi úspěšná, protože se jednalo o vysoce relevantní obsah. Pokud přemýšlíte o investici do tohoto marketingového kanálu, určitě doporučuji vyzkoušet.

 

David Lörincz je specialistou na Facebook marketing. Pomáhá svým klientům v obsahové strategii a ve správě reklam na Facebooku. Spolupracuje s agenturami, přednáší a pořádá školení Píše jediný odborný blog o Facebook marketingu v ČR.

9 thoughts on “PŘÍPADOVÁ STUDIE: Jak funguje pay4t.cz s dosahem na 19 220 followerů?

  • avatar
    15. 11. 2013 at 10:31
    Permalink

    Davide, zminoval se o tom v komentarich uz Kamil, prosty soucet neni idealni metrika, ale aktualne nemame k dispozici nastroj, jak zmerit celou skupinu s vynecháním prekryvů. Aplikace si sice sahá pro počty followerů, ale ne pro jejich ID.

    Víte o necem, co by umelo vytáhnout ID followerů aniz by museli twitteristi povolit přístup ke svému účtu?

    Reply
  • avatar
    15. 11. 2013 at 03:18
    Permalink

    Jak jste dospěli k těm 19220 followerům? Jako prostým sečtením? Snad ne…

    Reply
  • avatar
    14. 11. 2013 at 23:22
    Permalink

    Favorite nemusi znamenat Like 🙂 Vela ludi to pouziva ako bookmark…

    Reply
  • avatar
    14. 11. 2013 at 16:57
    Permalink

    Bohužel neumím tak dobře programovat. Naposledy jsem něco programoval před deseti lety. 🙂

    Reply
  • avatar
    14. 11. 2013 at 16:55
    Permalink

    Kamile, o tomto už uvažujeme delší dobu, ale momentálně k tomu nemáme kapacitu programátora, takže pokud byste měl chuť…:)

    Reply
  • avatar
    14. 11. 2013 at 16:48
    Permalink

    Ta úspěšnost dle mého byla ještě větší, vsadím se že hodně followerů se na českém twitteru překrývá. Tedy pokud s tím překrývaní již ve výpočtech nekalkuluješ. Možná by byla příjemná funkce v P4T pro inzerenta vidět překrývaní twitteristů. Nebo je to možná prostor pro nějaký softík, který tu bude někdo v budoucnu nabízet za peníze.

    Reply
  • avatar
    14. 11. 2013 at 16:40
    Permalink

    Škoda, že chybí alespoň minimální zhodnocení návratnosti (zisk, ztráta, na nule). Ale v tomhle případě bych si s jistotou vsadil na zisk. Každopádně tohle je asi druhá kampaň přes pay4t (první byla ta má s využitím FollowFriday 🙂 ), která mi dává smysl.

    A také mě zaujal čas spuštění, co někteří doporučovali (dopoledne). Přijde mi naopak jako nevhodný (všichni se snaží stihnout co nejvíc práce), což mám i vyzkoušeno, protože tweetuju prakticky na stejné téma (copywriting).

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *