Proč je důležitý text odkazu (anchor text)

Anchor text u odkazů (prokliknutelný text) je důležitý, řekl by, že minimálně tak důležitý, jako je samotný titulek (mate značky title vaší stránky. Vyhledávačům totiž radí, co si ostatní lidé myslí o na stránce, na kterou odkazují. Google jde dokonce tak daleko, že když se ho zeptáte na výraz, který není na stránkách příliš frekventovaný, pomůže si slovy z indexu anchor textů. Nakonec to můžete vidět, pokud si kliknete sem tam na odkaz archivni verze vyhledané stránky na Google.

Tvar odkazů ale nesouvisí jenom s optimalizací stránek pro vyhledávače, souvisí také s použitelností samotné stránky, která odkazuje. Možná si někteří pamětníci pamatují diskuzi a následnou sérii článků na téma „klikni zde„, kde se rozebíralo, zda je lepší nabídnout návštěvníkům stránky informativní odkaz ve smyslu Více informací o výrobku xyz nebo Pro více informací klikněte zde.

Je jasné, že z hlediska SEO je vhodnější varianta první, z hlediska především nezkušených uživatelů je však vhodnější spíše druhá možnost. Jak z toho tedy vybruslit? Tj. uspokojit vyhledávače a zkušenější uživatele a současně 60leté babičcce, která sedí u Internetu podruhé v životě?

Jak to na svžch stránkách řešíte vy? Zajímá mne váš názor (v komentářích…)

11 thoughts on “Proč je důležitý text odkazu (anchor text)

  • avatar
    4. 12. 2011 at 11:53
    Permalink

    Text takto obalený má vliv. Anchor je to pravé ořechové pro vyhledávače.

    Reply
  • avatar
    24. 11. 2011 at 11:08
    Permalink

    Z mého pohledu je jistě anchor text přínosem. Pouze bych upozornil, že každý odkaz z tohoto textu by měl být smysluplný a zbytečně je nepsat moc často.

    Reply
  • avatar
    10. 10. 2011 at 09:56
    Permalink

    Já to řeším 50% pro babičky a 50% pro vyhledávače.

    Reply
  • Pingback: Farář - rady a tipy pro začínající faráře » Školení

  • avatar
    11. 6. 2011 at 14:14
    Permalink

    Já používám redakční systém Joomla, kde přímo v articlech je možnost zadat klíčová slova k vyhledávání, dále dodržuji správné nadpisy H1 a H2 a tvořím výměnné textové odkazy s použitím anchoru. Než vypustím článek do světa, vždy procházím weby s podobnou tématikou jako mám já (hledání pokladů a militárií s detektorem kovů) a porovnávám s hledáním klíčových slov ve full textu, poté volím nejvhodnější klíčová slova.

    Reply
  • avatar
    27. 5. 2011 at 10:34
    Permalink

    Tiež sa vždy snažím pokiaľ to môžem ovplyvniť, aby anchor obsahoval čo najrelevantnejšie kľúčové slová.

    Reply
  • avatar
    2. 3. 2011 at 17:08
    Permalink

    Web má být stavěn především pro uživatele, potom je dobré dát si otázku, kolik 60 letých babiček mi tam přijde … pokud jich bude desítky denně, pak 2. varianta, v opačném případě samozřejmě první 🙂

    Reply
  • avatar
    28. 2. 2011 at 09:23
    Permalink

    Nielen z hladiska SEO a pouzitelnosti, ale aj z hladiska pristupnosti je 1. varianta prijatelnejsia.

    Reply
  • avatar
    27. 2. 2011 at 18:45
    Permalink

    Většinou se snažím o dobře formulovanou první variantu. Byla by škoda web „optimalizovat“ na slova „zde“ apod. místo cenných klíčových slov a spojení.

    Reply
  • avatar
    27. 2. 2011 at 16:29
    Permalink

    Neskuseni uzivatelia pomaly ale isto zmensuju svoj podiel, urcite 1 varianta.

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *