Nejefektivnější zdroje návštěvníků a zákazníků pro váš eshop

Jednoduše řečeno: Mailujte a soustřeďte se na známost značky svého eshopu. Tak by šlo do jedné věty shrnout doporučení, které vyplývá ze velkého průzkumu americké agentury SeeWhy, který počátkem tohoto roku zkumal na 60 tisíc nákupů v eshopech. SeeWhy se soustředilo jednak na hlavní zdroje návštěvníků (traffic), ale také na míru konverze. Jinými slovy na poměr lidí, kteří na vaše stránky jen přijdou a procento těch, kteří skutečně nakoupí a stanou se tak zákazníkem.

Z výzkumu vyplynula zajímavá čísla. Vyžádaný mailing přivedl až do košíku skoro 57% lidí a 67% skutečně nakoupilo. Druhým největším zdrojem byly přímé přístupy, které přivedly zhruba 18% a přes 23,6% konvertovalo. To je v ostrém kontrastu s ostatními zdroj, mezi které patří SEO, affiliate, sociální média, bannery atd, které sice přivedly čtvrtinu lidí, ale konverze se zde pohybovala kolem či spíše pod jedním procentem.

Detailněji se čísly můžete probrat v původním článku, pro nás je podstatné, že data potvrdila to, co se obecně mezi marketéry ví (viz například tento rozhovor). Zákazníci, kteří znají značku vašeho eshopu, buď už u vás dříve nakoupili, nebo si nechávají zasílat vyžádaný newsletter, jsou nejlepším zdrojem konverze. Podobně na tom jsou lidé, kteří přišli na váš eshop přímo nebo ze záložek (bookmarky).

Jaké zdroje návštěvnosti dělají nejlepší konverzi ve vašem eshopu? Zkuste se pochlubit v komentářích a nezapomeňte se zmínit i o oblasti vašeho eshopu…

7 thoughts on “Nejefektivnější zdroje návštěvníků a zákazníků pro váš eshop

  • Pingback: 6. věcí, na které nezapomeňte, než odešlete reklamní email | Michal Kubíček

  • avatar
    9. 8. 2013 at 22:18
    Permalink

    Emailing má u mne konverzní poměr kolem 16% co se týče přečtených emailů. Bohužel většina odeslané pošty končí v propadlišti dějin. O Vánocích jsou ale emaily dost efektivní.

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2012 at 10:08
    Permalink

    Děkuji za článek a konkrétní data, která mě jen utvrzují v tom, že email marketing je velmi mocnou zbraní 🙂

    Reply
  • avatar
    28. 12. 2011 at 10:44
    Permalink

    Díky za tento článek. Získat kontakt a následně správně komunikovat emailem a připomínat se funguje. d.

    Reply
  • avatar
    22. 11. 2011 at 12:43
    Permalink

    Souhlas, správně udělaný e-mailing je skutečně magie. Většina lidí přijde na e-shop a není rozhodnuta hned nakoupit. Proto je aspoň poprosím o e-mailovou adresu a pak jim pošlu přesvědčivý newsletter. Většinou se v tu chvíli rozhodnou k nákupu…

    Reply
  • avatar
    27. 7. 2011 at 07:16
    Permalink

    Ja mam take nejvedsi nastevnost z vyhledavacu @ se neosvedcily

    Reply
  • avatar
    6. 7. 2011 at 08:27
    Permalink

    Na e-shop svatebních oznámení mi nyní přichází 94% návštěvníků z vyhledávačů a z odkazujících stránek. Tedy přímá návštěvnost pouhých 6%. Vyžádaný mailing zatím nepoužívám.
    96% objednávek svatebních oznámení je ovšem uskutečněno přímými návštěvníky. Potud tedy souhlas s článkem.
    Ale – vsadila bych boty na to, že všichni nakupující už přišli někdy předtím z vyhledávače či odkazu. Z komunikace s některými nastávajícími nevěstami mi vyplývá, že mezi první návštěvou stránek a objednávkou svatebních oznámení uběhne zhruba měsíc. Na to bych ale ani papuče nevsadila. Třeba jen ty impulsivnější novomanželky se mnou nekomunikují 🙂

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *