S rozvojem e-commerce se vyvíjí také chování uživatelů na internetu. Lidé jsou více vzdělanější v používání internetu, nové technologie umožňují aplikovat nové funkce a lidé si zvykají stále rychleji na vyšší standardy online nakupování. Pokud chcete být úspěšní se svým e-shopem, musíte se přizpůsobit trendům a nárokům vašich návštěvníků. Následuje krátké zamyšlení, co může ovlivnit nákupní rozhodování uživatelů internetu…
Obsah článku
Cena
Určitě nejdůležitějším kritériem je cena. A to nejen samotná cena výrobku, ale celková cena nákupu, včetně všech poplatků a dopravy. Tyto náklady by měly být zákazníkovi jasné předem. Snažte se minimalizovat provozní náklady a ceny zboží srovnávejte, zda je konkurenceschopná. Chcete-li nabízet zboží za vyšší ceny, je třeba pamatovat, že zákazník bude očekávat významně vyšší standard a další přidané služby.
Snadnost nákupu
Důležitým kritériem pro nakupování online je pohodlnost takového nákupu a neomezená dostupnost služby. Jinými slovy, lidé chtějí ušetřit svůj čas, vyhnout se frontám v nákupních centrech, nakupovat, kdy mají čas a především jednoduše a přehledně vybírat zboží podle svých představ. Myslete tedy na své návštěvníky a maximálně jim zjednodušte nakupování. Umožněte snadné porovnání zboží, řazení podle různých kritérií, či filtrování podle různých parametrů či výrobců. Lidé očekávají maximální komfort. Lidé chtějí porovnávat a vybírat podle různých kritérií, což jim velmi usnadní jejich volbu a rozhodování.
Dostupnost
Velmi důležitým kritériem je také dostupnost nabízeného zboží. Nabízejte jen takové zboží, které máte skladem, či jej můžete dodat ve velmi krátkém časovém horizontu. S dodací lhůtou 14 dnů těžko uspějete, zvláště pokud máte vedle sebe řadu konkurentů. Ti jsou od vás vzdáleni obvykle jen několik kliků myší. Pokud nabízíte zboží, jež je dostupné pouze u dodavatele, uvádějte pravdivě dobu, do které ho jste schopni naskladnit.
Dostatek informací
Velmi důležité jsou informace o daném výrobku. Detailní popis výrobku se velmi často omezuje jen na výpis funkcí a přehled technických parametrů. Lidé však velmi ocení komentáře k výrobkům, či jejich hodnocení uživateli i samotným provozovatelem eshopu. Pro každý výrobek napište jedinečný popis, lišící se od stejných výrobků na desítkách jiných e-shopů.
Určitě se vaše konverze zvýší, přidáte-li ke každému výrobku vlastní hodnocení, názor či zkušenost s používáním tohoto výrobku. Názory jiných jsou velme efektivním nákupním podnětem. Umožněte přidávat hodnocení, názory či komentáře k jednotlivým výrobkům.
Pomozte lidem v jejich rozhodování a nabídněte jim pomocnou ruku formou co nejvíce dostupných informací.
Zásadně neskrývejte své kontakty. Působí to velmi nedůvěryhodně. Vždy uvádějte všechny možné a dostupné způsoby kontaktování. Ideálně uvádějte telefonní číslo na každé stránce webu, aby vás lidé mohli kdykoli kontaktovat se svými dotazy.
Nezapomínejte na stránku O nás, která může mnohé návštěvníky přesvědčit k nákupu ve vašem e-shopu.
Známost značky
Stále více se začíná internetový uživatel ohlížet i na značku webu, jeho pověst a známost. Lidé jsou stále více ochotni připlatit si za nákup u renomovaného prodejce. Zákaznici také oceňují, nakupují-li “přímo od výrobce”, od “autorizovaného prodejce” od “přímého dovozce”.
Dbejte proto na svou dobrou pověst a snažte se o maximální publicitu, abyste se dostali do povědomí co nejširšího okruhu internetových uživatelů. K tomu můžete využít jednak brandovou displejovou reklamu, ale i články na internetu.