ACTIVE 24 ukázkově zahodilo šanci aneb Jak se podvádí zákazník v přímém přenosu

ACTIVE 24 slavilo 15.3. své 15. narozeniny. Rozhodlo se je oslavit sice zajímavým, ale ne příliš šťastným způsobem. Po celý den 15.3. od půlnoci do půlnoci si mohli zákazníci zaregistrovat CZ doménu pouze za cenu 15 Kc bez DPH. Běžná cena je přitom na trhu kolem 150 – 200 korun, někde i více. Pro ilustraci velkoobchodní cena od správce národní domény je aktuálně 125 Kč. Registrátor vyhlásil akci s předstihem, ale jak ukázal průběh akce, nepřipravil se na ni. Udělal totiž několik zásadních chyb:

1. chyba: Změny pravidel za pochodu

ACTIVE 24 nejprve informovalo o akci a nastavilo její podmínky řekněme mírně řečeno zvláštně: “Akce je určena pro jednotlivce i firmy pouze pro jejich přímou potřebu, nikoliv pro prostředníky a prodejce domén, toto platí pro nové i registrované zákazníky ACTIVE 24.” Podmínka, která se na webu Active24 objevila až poté, co se začaly v diskuzích objevovat názory typu “zaregistrujeme tam kvanta doména a pak je stejně převedeme jinam”. Připomínám, že registrátor domény už z principu a podle pravidel CZ.NIC nesmí bránit přechodům a přesunům domén k jiným registrátorům.

Z dalších podmínek: “ACTIVE 24 nemá povinnost vyhovět všem objednávkám a vyhrazuje si právo kdykoliv odmítnout registraci, např. v případech pochybností o dodržení pravidel, zákazníkovi v takovém případě vzniká nárok na vrácení peněz bez jakékoliv další kompenzace.”. Jinými slovy: Nebudete se nám líbit, doménu nedostanete. Zajímalo by mne, co v takovém případě říká obchodní zákoník z hlediska rovného přístupu k zákazníkům, případně ČOI, která s oblibou kontroluje podvodné slevové akce

2. chyba: Technická nepřipravenost

Tři minuty po půlnoci registrační systém padl. Problém se podařilo odstranit cca po půlhodině. U hostingové společnosti, netobože jedné z největšít, to je minimálně na povytažení obočí.

Přestože si ACTIVE 24 stanovil limit 15 domén za cenu 15,-/ks, pokud se vám podařilo přidat do košíku více jak 15 domén, u 16 domény a další se vám už neobjevila standardní cena, ale také cena 15,- za ks. To je funkce, kterou umí i běžný opensoucse eshop… Problém nastal v okamžiku, kdy si zákazník více než 15 domén koupil. Byla mu poslána výzva k platbě (opět všechny domény za 15,- + DPH) a současně mu byla umožněna platba on-line. Přestože zákazník zaplatil, ACTIVE 24 domény nezaregistrovalo. Peníze registrátor přijal, domény byly vedeny v registru ACTIVE 24 jako “Dočasně pozastavené”, ve skutečnosti však nebyly vůbec zaregistrovány.

Výše uvedený případ mám doslova z první ruky. Objednávku na 17 domén s tím, že jsem očekával funkčnost objednávkového formuláře (mj. neuveřitelně nepřehledného – kdy si sice objednáváte doménu, ale automaticky vám k tomu ACTIVE 24 “přišoupne” certifikát o vlastnictví za 150,- a ještě další řádek s výběrem hostingu), odeslal v 9:37. Ihned jsem zaplatil převodem mezi Raifklou a Raifkou, přísání peněz tedy u ACTIVE 24 v řádu minut. Přišlo mi potvrzení objednávky a ještě pro jistotu i výzva k platbě. Po hodině čekání, kdy se nic nedělo a domény byly stále nezaregistrované, jsem napsal na fórum, kde se aktuálně pohyboval člověk z ACTIVE24 (František Grunt. manažer marketingu) . Odpověď žádná.  On-line chat v administraci ACTIVE 24 nečekaně mimo provoz. nakonec jsem zvedl telefon a zavolal na podporu. tam jsem se dozvěděl, že o problému s více doménami ví a že to právě řeší kolega. Nevyřešil. Do současné doby (4,5 hodiny od zadání objednávky a platby on-line) nejenom, že nejsou domény zaregistrovány, ale dokonce jedna z nich už je registrována jiným zákazníkem!

3. chyba: Finanční nepřipravenost

Když dávám někomu slevu (mj. víte, že sleva je ten nejdražší prodejní nástroj?), musím na ni mít. ACTIVE 24 na ni evidenteně nemělo. Místo toho, aby si spočítalo případný zájem a např. akci omezilo férově na 1515 prvních zákazníků, mohli přesně vědět, kolik je bude šaráda stát. Místo toho se před polednem, přestože bylo proklamováno, že akce trvá od půlnoci do půlnoci, objevilo na webu stručné oznámení:

A o chvíli na to:

Upřímně, koho to zajímá? Vážení soudruzi, když na slevy nemáte, tak je nedávejte. Na 15. narozeniny byste upozornili i plošnou 15% slevou nebo cenou kup rok a dostaneš 15 měsíců.

ACTIVE 24 prostě svou narozeninovou párty nejen, že nezvládlo, ale ještě utratilo hromadu peněz za hromadu naštvaných zákazníků.

Přesto vám do ACTIVE 24 přeji: Štastné 15. narozeniny a snad s té puberty brzo vyrostete…

 

 

PS: Jdu si domény registrovat ke jinému registrátorovi

 

 

 

16 názorů na “ACTIVE 24 ukázkově zahodilo šanci aneb Jak se podvádí zákazník v přímém přenosu”

  1. Sú to svine. Nič od nich ani nekupujte.. 3 krát som mal problém že mi hosting vymazal systém.. Proste neexistoval keď som vymazal jednu z VPS, tak zrazu celý balík home zmizol.. 50 krát som sa prihlásil na ich chat, a nikto tam nebol, volal som im min. 10 krát, tá tel. podpora sa ešte dá.. Občas.. Volal som im z UK, hovorím že sa ponáhľam a že len problém mu poviem a nech to spraví, a on začne “tak sa ne to podíváme..” Min. 500 krát.. Mám u nich 200€.. A buzeranti mi nevedia dať ani jeden hosting zdarma, za všetky tie problémy čo som s nimi mal.. Nikdy s nimi nič nechcite.. Multihosting majú na hovno, a domény drahšie od všetkých ostatných..

  2. CeskySen2004

    Mě to nápadně připomíná jeden film, který natočili studenti .. nemyslím tím teda to, že to by podfuk, ale to, kolik socek se hnalo za tím, aby něco měli skoro zadarmo či zadarmo. Všem Vám gratuluju :-)

  3. Nazval bych to amatérismem, stačila pitomina typu – maximálně jeden nákup na jeden účet….. přišel jsem v 11:50 a akce již byla skončena, tipuju, že těch 500 000 utratily cca 4 active účty.

  4. Martin J : Nooo…. Samozřejmě. Toto mě taky vadí, to se musí označit v gmailu a hromadně odstranit. Jinak ale nemám opravdu co vytknout, zatim nejlepší co jsem vyzkoušel :) Ale jo … Ty desítky emailů po převodu byly hodně pěkný no :D

  5. Pingback: » Petr Šmída z ACTIVE 24: Ano, udělali jsme chybu » Michal Kubíček - specialista na SEO, PPC a internet marketing

  6. Dobře jsi to napsal Michale, taková akce se zapíše do dějin špatné reklamy. Jak nedělat marketing nebo jak prodělat kalhoty a ještě být za vola.

  7. Já bych to s tím nadáváním na Active 24 nepřeháněl. Nejsem jejich zákazník a ani zaměstnanec, ale myslím, že zkrátka nepočítali s tím, že si na to počká tolik spekulantů. V české republice je snad nejvíce doménových spekulantů na světě…fuj! Kdybyste radši šli dělat nějakou pořádnou práci, která bude pro lidi užitečná…

  8. Mno i já si nacystal pár domén. Čekal jsem, že teď večer si je v klidu (mimo špičku) regnu…a nic. Třeba godaddy dámá svoje slevy pro 10000 prvních zákazníků a to je hodně fér. Sice se musí platit kartou, ale jde to. Active si touto akcí určitě marketingově nepomohlo a spíše uškodilo.

  9. Martin Smoliak Kőrösi

    Michal skús radšej websupport.cz. najlepší help desk v oblasti webovych služieb :) A to nie som ich zamestnanec… ;)

  10. Co tím Active získalo ? Kupu naštvanejch lidí co to nestihli … Plus velikou reklamu – pozitivní i negativní. Dále přišlo o spoustu peněz. Většina lidí stejně přešla k Wedosu, kde mají luxusní administraci… To není reklama, ale holý fakt. Jinak pěkný článek :)

  11. Akce jsem využil, koupil jsem 4 domény. Z mé strany spokojenost. I když nechápu, co tím active24 získalo… nové zákazníky určitě ne, spíš dotovala jiné.

  12. Chystám se napsat článek v podobném duchu. S tímto mě Active24 hodně naštvalo. Měl jsem po noční, ráno jsem si říkal, že na to mám celý den. V poledne jsem vstal, a vidím že akce je zrušená.
    Docela by mě zajímalo, co by na to řekla ČOI. Je to ten samý příklad, jako bych viděl v obchodě akci na chleba za 5KČ, ale prodavačka mi ho za tuto cenu odmítla prodat. Přitom stačilo do podmínek akce přidat řádek “Platí pro prvních xxxx zákazníků”.
    Nebo minimálně “Akce platí do odvolání” a alespoň by ubylo naštvaných zákazníků (jsem jedním z nich).

Napsat komentář: CeskySen2004 Zruš odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient