Posted on
Poslední týden si hraju v naším novým projektem, diskusním fórem o zvířatech ProFauna.cz. Během jeho rozjíždění si vyzkouším různé typy propagace a vyhodnocuji jejich dopady. Vedle přemýšlení nad tím, jak zvýšit a hlavně udržet návštěvnost (po necelém týdnu provozu jsme na necelých tří stovkách uživatelů s cca 2000 diskusními přípěvky), si hraju i s technickou stránkou fóra. Jedním z nich je i úprava tzv. metaobrázku, který vám může dopomoci k lepšímu šíření vašich stránek v rámci sociální sítě Facebook.

Kdo z vás se s využitím metaobrázku ještě nesetkalo, nastražte uši. Jde o silný nástroj, který umožní podstrčit Facebooku přesně takový náhledový obrázek, jaký potřebujete. Jeho využití je snadné. Prostě jen do hlavičky stránek vložte následující kód:

 <link rel="image_src" href="http://www.vasedomena.cz/nazev-obrazku.png" />

 

Jak to potom vypadá přímo na Facebooku zjistíte, když nasdílíte následující webovou adresu: http://www.profauna.cz

Napřipomíná vám to něco? Ano, podobným způsobem můžete dát vědět robotům vyhledávače Seznam, jaký obrázek mají ukázat jako náhledový na stránce výsledků hledání. V případě Seznamu pak zápis vypadá následovně:

 <link rel="previewimage" href="http://www.vasedomena.cz/nazev-obrazku.png" />

 

A jak na popis stránky?

Facebook postupuje při výběru popisu sdílené nebo „lajkované“ stránky několika způsoby. Nejprve se podívá do metaznačky Description, umístěné také v hlavičce stránky (podobně např. Google v některých případech sahá k popisu stránky ve výsledcích hledání):

 <meta name="description" content="Nějaký chytlavý text..." />

 

Pokud značku Description (popis) nemáte vyplněnou, sáhne obvykle po prvním souvislejším textu v HTML značce <p> – odstavec.

Pamatujte na to, že robot Facebooku nepřistupuje na rozdíl od běžných uživatelů z běžného vybaveného prohlížeče, takže ignoruje veškeré javascripty na stránce. Mohlo by se vám tak stát, že jako v našem případě ukáže jako první podle něj smysluplný text ve skutečnosti nesmyslný obsah mezi značkami  <noscript> a </nostript>, stejně jako se to stalo v našem případě:

 

A co dál?

Facebook pracuje vedle výše zmíněného mj. také s metaznačkami Open Graph. O nich se tentokrát rozepisovat nebudu, pokud vás to zajímá podrobněji, podívejte se tady a tady nebo v češtině trochu techničtěji zde.

12 Replies to “Jak zvýšit atraktivitu „lajknuté“ stránky na Facebooku?”

  1. dysm.: no a právě proto to nejde – já vim, Cpt. Obvious 🙂

    Michal: díky za tip, vyzkouším. Občas si fakt facebook vybere za preview kraviny.

  2. Yuhů: No, někdy si FB vybírá celkem jalové obrázky. Třeba když jsem sdílel tenhle článek, vybral si fotku stolu z levého menu (Instagram). Když jsem sdílel info o článku z http://www.setrimcas.cz, ukazala se ikonka Flattru…

  3. A když se to tam nedá, tak Facebook použije nejlepší obrázek ze stránky. To je o tolik horší, než když přesně určím, který obrázek to má být?

    Dysm.: previewimage by mělo fungovat jen při hledání s operátorem site:, taky to používáme třeba na encyklopedii.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *