Jak zvýšit návštěvnost eshopu

Často mi chodí dotazy ve smyslu, jak zvýšit návštěvnost webových stránek, jak zvýšit návštěvnost eshopu a podobně. V následujícím článku si tedy řekneme pár tipů, jak přilákat nové návštěvníky.

Jako první napadne většinu majitelů webových stránek SEO – optimalizace pro vyhledávače. A tak začnou optimalizovat na klíčová slova, na názvy kategorií, názvy výrobků, optimalizují úvodní stránku a podobně. Ti zkušenější, kteří už přečetli alespoň jednu knihu o SEO, nebo navštívili některé školení, se soustředí na tzv. long tail – dlouhý ocas – tzn. slova, které jsou sice méně vyhledávaná, ale jsou konkrétnější. A pokud máme eshop dost dobře koncipován, je pravděpodobné, že z takového long tailu k nám ve finále přijde mnohem víc lidí, než pokud bychom sídlili pouze na úzkou hlavní skupinu klíčových slov. Problém především u eshopů je, že výrobky často neumožňují delší popisky, a tudíž širší pokrytí dlouhého ocasu. V tento okamžik je ideální chvíle zamyslet se nad tím, zda ke svému webovému obchodu nespustíte také blog.

Blog

Blog je totiž ideální způsob, jak přilákat na své stránky mnohem širší auditorium, než by dokázal běžný eshop. Osobně doporučuji blog umístit ne na subdoménu tzn. blog.nazeveshopu.cz, ale do adresáře. Adresa takového blogu potom bude například www.nazeveshopu.cz/blog. Jedním z důvodů je i to, že pokud budou čtenáři odkazovat na některý z článků ve vašem blogu, bude se tím automaticky posilovat i hlavní doména a váš eshop. Blog v rámci eshopu neznamená jenom podchycení long tail, ale ukazujete tím také, že vašemu tématu rozumíte, že jste odborník, který skutečně zná své produkty a samozřejmě také trh. Blog také umožňuje komentáře, tzn. zapojení zákazníků nebo potenciálních zákazníků do diskuse o výrobcích nebo problémech, které tyto výrobky mají řešit. Pamatujte: Obsah je král. Používejte v článcích různé názvy a bohatá slovní spojení včetně těch, která lidé hledají, například odpovědi na jejich dotazy. Představte si, že prodáváte třeba sportovní obuv – proč byste třeba nemohli napsat článek na téma jakou obuv na běhání do lesa nebo, jaký je rozdíl mezi kopačkami do haly, na trávu či štěrk, nebo jaká podrážka se hodí na vlhkého prostředí a podobně.

Nákupní seznamy

Vrátím-li se zpátky k eshopu, pak zajímavou funkcí jsou tzv. u wish listy neboli seznamy přání, nákupní seznamy. Dejte možnost našim zákazníkům, aby si ukládali zboží do oblíbených záložek, případně si vytvářeli vlastní seznamy přání a umožněte jim, aby je mohli dále sdílet se svými přáteli a kamarády. Vůbec sdílení na eshopu, a nejen výrobků, ale i právě podobných seznamu přání nebo třeba naplněného košíku, je skvělý způsob, jak přitáhnout nové návštěvníky a zákazníky.

Sociální sítě

Otevřete své stránky sociálním sítím. V dnešní době jsou sociální média pro podnikatele na Internetu nezbytná. Jedná se přitom o velmi levný způsob získávání návštěvnosti. Na Facebooku existují skupiny, které se velmi pravděpodobně věnují právě tomu, co nabízí váš eshop. Vrátíme-li se k příkladu sportovních bot, určitě najdete na Facebooku desítky stránek a skupin zaměřených na běh, kondiční běhání a podobně. Pokud se začnete pohybovat na sociálních sítích, prosím, nepohybujte se zde s elegancí slona v porcelánu a snažte se nejprve pochopit zákonitosti života a komunikace na sociálních sítích. Snažte se přispívat až v okamžiku, kdy vycítíte, že váš příspěvek bude smysluplný, vítaný a přínosný. Spamery a otravy nemá nikdo rád.

TIP: Přidejte se do skupiny pro eshopáře

Affiliate

Další výborný způsob, jak získat návštěvnost, je zapojit své návštěvníky a udělat z nich de facto ambasadory vaší značky nebo vašeho eshopu. To můžete dělat různým způsobem. Pokud jste tak geniální jako Steve Jobs a dokážete jednu vaši značku představit, jako on své jablkové výrobky, máte téměř vyhráno. Pokud chce něco jednoduššího, dobře fungují nejrůznější slevy nebo dárky za nákup v případě, že zákazník doporučí váš eshop svému příteli nebo kamarádovi. Například po skončení nákupu nabídněte zákazníkovi slevu či malý dárek, který může darovat svému kamarádovi. Ten přijde-li následně a nakoupí, no a odměnu za to dostane i původní zákazník. Vaše návštěvnost a nejenom návštěvnost, ale i nákupy se tak mohou rozšiřovat doslova geometrickou řadu.

Rich snippety

Teď budu volit možná trošičku technicky, ale víte, co to jsou rich snipetty? Jsou výsledkem vložení malých kousků kódů do vašich stránek, z nichž pak vyhledávač pozná například kolik výrobek stojí, jak ho zákazníci hodnotí nebo je-li skladem. Tyto údaje se pak zobrazí ve výsledcích hledání a z průzkumů vyplývá, že takové obohacené výpisy na stránce výsledků hledání, mají až o 30 % vyšší proklikavost, než běžné textové výpisy.

Média

Nespoléhejte se však pouze na texty a pracujte i s dalšími médii, například pokud na stránku výrobku umístíte také video daného produktu a správním způsobem jej označíte, třeba Google umí ve výsledcích vyhledávání zobrazit vedle popisu vaší stránky i náhled videa. A pak to funguje podobně jako rich snipetty, o kterých jsem mluvil před chvílí. Věřte tomu, že lidé si tak ve vyhledávání všimnou vaší stránky jistě dřív, než konkurence. To jsou jen některé typy a triky, jak zvýšit návštěvnost vašeho eshopu, ale určitě i vy jste přišli na plno zajímavých způsobů, jak na svůj eshop přitáhnout nové a nové návštěvníky. Nenechte si je pro sebe a podělte se o ně s ostatními čtenáři v komentáři.

16 názorů na “Jak zvýšit návštěvnost eshopu”

  1. Diky za clanek Michale. Prave zvazuji, jestli k eshopu (dropsipping) nespustit take blog. Jinak palec nahiru za nadcasove tipy, koukam ze clanek uz je 6 let stary :)

  2. Jiří tobiáš

    Michale neuvažoval jste, že by jste dal své podcasty někde ke stažení? Bylo by to fajn….
    Jinak k tématu – mě dělá blog výrazné procento návštěv, ale zatím má i největší procento okamžitého opuštění…

  3. Radek Štolpa

    Taky mám trochu starosti s návštěvností. I když blog o dřevěných oknech není mediální terno, představoval bych si ji vyšší. Mnohem vyšší. :-/

  4. Jan Pobořil

    Drobná technická výtka: je nutné to poslouchat online, mnohem elegantnější by bylo iTunes Podcasts nebo třeba Audio RSS. Teď to je takový podcast bez podcastové funkcionality.

    1. Ahoj,
      ze zvědavosti jsem klikl na tvůj odkaz.
      Stránky pěkný , přehledný, nabídka zboží velká, pěkně nafoceno, ale co mě odrazuje jako zákazníka.
      Ve spodní liště odkazy buď nefunkční nebo otevírají úplně něco jiného např. kalhoty – ochrana osobních údajů apod.
      Také chybí tvoje iniciály, obchodní podmínky nebo aspoň jsem je nikde nenašel a to v dnešní době, kdy spousta eshopů nabízí zboží skladem a až člověk objedná, zjistí že to jde 90 dní z Číny .-(
      Jako provozovatel eshopu si na to dávám pozor a teď čekám 90 dní na zboží, protože jsem si obchodní podmínky bohužel nečetl .-)
      Roman

  5. O těch rich snippetu jsem až doteď nevěděl. Každopádně díky za rady. Snad to mému eshopu pomůže :)

  6. Zajímavé tipy, blog už taky zkouším, ale zatím nemám moc podkladů a témat, o kterých bych psal, i když tam je prostoru určitě hodně.

  7. Pěknej hlas, slyším poprvé.
    Díky za tipy, já mám dobrou zkušenost i s diskuzními fóry. Mimibazar.cz, eMimino.cz a další. Jedna zákaznice zakoupila vánoční LED osvětlení, podělila se o odkaz na diskuzi a hned 100 návštěv. Z jediného odkazu. Proč tomu tedy trochu nepomoct a mít takových odkazů více, samozřejmě žádné spamování a mělo by to působit co nejpřirozeněji.

Napsat komentář: Radek Štolpa Zruš odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient