Jaký byl první brněnský E-commerce Day 2019?

Parta Gugerů z Brna z tamní pobočky Google User Group (GUG) uspořádala v soboru 21. září první konferenci pro eshopáře, lidi kolem online podnikání, E-commerce Day 2019. Pozvali mne jako přednášejícího, a tak vám přináším krátké shrnutí jak z pohledu speakera, tak účastníka.

Program

https://ecommerceday.cz/assets/images/Program_ED.pdf

Organizace

Bylo vidět, že organizátoři neočekávali všechny možné scénáře. Věřím, že příště už budou vědět, co zlepšit. Trochu to vázlo u registrace a taky to tak nějak úplně nedopadlo s večerní afterparty:(

Pomohla i by lepší prezentace na sociálních sítích. Postrádal jsem oficiální hashtag (který je mj. prý #ecd2019), ale i samotný Twitter účet, kdy na prezentovaném účtu GUGu je poslední tweet dva roky starý. Chyběla mi i Facebook stránku nebo skupina, organizátoři uvedli v provoz jen FB Událost. O konferenci se tak na sociálu mluvilo v průběhu pomálu. To je škoda. Ale na druhou stranu organizátoři přednášky točili na profi kameru a slíbili videa na Youtube, takže za mne super. A akce byla zadarmo…

Přednášky a workshopy (výběr, který jsem stihl)

Příjemně překvapil Daniel Višňák s tématem Čím se v dnešní době s e-shopem odlišit. Dobré rady, i když pro mnohé nerealizovatelné. Hlavní myšlenka: Zkuste to dělat jinak, lépe než ostatní. S tím nejde nesouhlasit.

Od přednášky JUDr. Lucie Radkovičové – Největší chyby v oblasti práva u e-shopů jsem čekal víc. Advokátku znám z webu a že často vystupuje na konferencích. Její přednáška připomínala tento její checklist připravený pro ECD2019 – použitelný jen zčásti. Hlavně ta část o prodeji eshopu. Ale možná to je jen můj pohled ovlivněný faktem, že už jsem pár eshopů prodal případně prodejům asistoval, a také jsem nějaké sám kupoval.

Přednáška Radka Hudáka ze Shoptetu (Brandbuilding e-commerce projektů) mi dala jednu novou informaci, což beru jako přínosné. Fajn byly rady na téma průzkumů známosti značky a uvedení pár mýtů na pravou míru. I když se přiznám, že o chlup víc se mi líbila Radkova starší přednáška ze Shopcampu.

Radek Hudák

K mé přednášce o cenotvorbě a psychologii peněz se budu těžko vyjadřovat, samotného mne štvalo, že jsem nestihl vše, co jsem chtěl říct a že jsem ne úplně dobře synchronizoval řeč se slidy. Mj. ty najdete zde a na živo stejně jako další přednášky by měly být v dohledné době na Youtube. Jak se tak stane, postnu link na svou FB stránku a do skupiny pro eshopáře www.eshopar.cz.

Těšil jsem se na workshop od Zbyňka Hyráka – Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics? Bylo ale plno (viz drobná výtka k organizaci registrace na workshopy, kdy registrace u vstupu na papíry krachla a pak vyhrál ten, kdo si místo v zasedačce udržel z minulého workshopu) a Zbyněk mi řekl, že bude brát spíš základy, takže třeba někdy příšte. Totéž bylo u dílny psaní popisků od Ľubomíry Honíškové. Minizasedačka byla k prasknutí a k neudýchání. A tak jsem u obou jen nahlížel přes sklo.

Plno měla i Veronika Svatošová s workshopem Jak na účetnictví u e-shopu. Účastníci ale odcházeli docela s rozporuplnými pocity, zejména, když se ukázalo, že někteří z posluchačů mají o daném téma pravděpodobně víc informací, než školitelka. Ono je účetnictví pro eshopy opravdu specifické a ne vždy externí účetní tak úplně chápe, jak to v eshopu funguje…

Naopak užitečným se ukázal workshop Patrika Babince s jeho kolegou Michalem Tylečkem ze Skladonu na téma Jak si spočítat náklady na logistiku. Doporučuji tuto kalkulačku. Hodí se, když budete chtít vědět, kolik máte náklady na odbavení jedné objednávky. Já ji určitě využiji, zrovna totiž řeším import nákladů na marketingové kanály do Google Analytics a přesně tohle mi tam chybělo.

Filip Novák ze Shoptetu měl povídat o nákupních fázích a trychtýřích. Filip je showman a rád mluví a bylo to vidět, že umí komunikovat s publikem a jeho cílovkou jsou hlavně začínající eshopáři. Já vyhledávám nové informace, a tak jsem přeběhl na workshop Honzy Prokeše – Jak na Google Data Studio – a zjistil tak pár nových triků tohoto nástroje. Ve firmě používáme na složitější přehledy Microsoft Power BI, na jednodušší a rychlé reporty je ale GDS fajn a zdarma nástroj.

Poslední přednášku měl zkušený speaker Jan Laštůvka z ostravských MonkeyData a téma bylo o budoucnosti e-commerce. Akce ale měla skluz, takže byla Honzova přednáška o umělé inteligenci a dalších online trendech docela rychlá. A zakončená lehkým selfpromem na nový fintech nástroj Lemonero, který za pomoci algoritmů umělé inteligence v několika minutách prověří bonitu eshopáře a rozhodne, zda mu půjčí na jeho podnikání peníze či ne.

Závěrem

Celkově hodnotím akci v Brně jako povedenou a adekvátní ceně (vždyť byla zdarma:)) a přeji organizátorům do dalších ročníků šťastnou ruku při výběru speakerů a držím jim palce. Je fajn, že se podobné vzdělávací akce pro eshopáře konají a hlavně nejen v Praze, ale i na dalších místech. Jen víc a houšť…

Byli jste také na akci E-Commerce Day 2019? Podělte se se svými poznatky v komentářích nebo pošlete link na svůj report.

6 názorů na “Jaký byl první brněnský E-commerce Day 2019?”

  1. Mne trošku rozesmálo, když přednášející o Canvě na dotaz z publika pravil: “Nevím, jestli umí sama změnit bannery, nemám placenou verzi…” :-(
    To, že ani sami pořadatelé v čase začátku afterparty nevěděli, kde vlastně bude … takže se jim lidé rozprchli raději domů…
    Ty malé zasedačky pro “nehlavní” přednášky byly prakticky nepoužitelné, protože se tam lidé nevešli a ti co vešli a stáli, tak zase nemohli dýchat…otevřít dveře nebylo řešení, protože patřičně zvukově ozvučená hlavní přednáška zase rušila…ona teda nepatřičně rušila i při zavřených dveřích…
    Ale jinak chválihodný počin, o kterém jsem se bohužel dozvěděl až během dopoledne od kamaráda, takže úvodní zajímavé přednášky jsem již nestihl.
    Ocenil jsem tedy, že mohu mít alepoň ten zbytek zdarma:-)

Napsat komentář: Michal Kubíček Zruš odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient