MFA: Jaká témata vám na webu nejvíc vydělají?

Nejprve k tomu, co znamená MFA – jedná se obecně o weby, jejichž hlavním účelem je výdělek prostřednictvím zobrazování proklikových (PPC) reklam, nejčastěji od Google AdSense nebo českého Skliku. Odtud pramení zkratka MFA – Made for Adsense. Na druhou stranu, ne každý web, kde najdete PPC reklamu (to je to, co vidíte v detailu mého blogu zde vpravo od tohoto úvodu), je MFA. Umístění PPC reklam na blog nebo magazín je regulérní způsob, jak vydělávat na provozu svého webu.  Osobně mám na řadě svých webů nasazenou PPC reklamu a tak mne napadlo, podívat se, jak je který úspěšný, jak který vydělává. Při procházení statistik jsem si všímal zejména míry prokliku a dlouhodobé průměrné ceně za jeden proklik a kolik je průměrný příjem za jeden tisíc zobrazení reklamy. Vycházím ze statistik za období cca 2,5 roku a zhruba 12 milionů zobrazení reklam.

Top témata

Téma Míra prokliku (CTR) Zisk za proklik (CPC) Zisk z 1000 shlédnutí (CPT)
Zaměstnání, práce 0,90 – 1,17 % 1,21 – 1,59 Kč 14,24 – 14,26 Kč
Ubytování 0,78 % 3,13 Kč 24,27 Kč
Autobazary 0,88 % 3,55 Kč 31,38 Kč
Diety, hubnutí 2,26 % 1,62 Kč 36,61 Kč
Nábytek – kuchyně 3,29 % 2,03 Kč 66,56 Kč

 

Nejvýdělečnější témata bez ohledu na míru prokliku  podle CPC (zisk za jeden proklik)

  • Opravy PC (16,12 Kč)
  • Ubytování na horách (15,97 Kč)
  • Auto-moto (13,84 Kč)
  • Ubytování v ČR (12,65 Kč)
  • Evropské dotace (10,78 Kč)
  • Startupy (10,65 Kč)
  • Potřeby pro úklid (10,29 Kč)
  • Jazykové kurzy a školy (8,36 Kč)
  • Kontaktní čočky (7,96 Kč)
  • Hypotéky a půjčky (7,87 Kč)

A na závěr témata, kde byl nejvyšší poměr lidí, kteří reklamu shlédli a klikli na ni (CTR)*:

  • Gelové nehty (13,15 %)
  • Kuchyně (8,89 %)
  • Dětský nábytek (8,77 %)
  • Pneumatiky (8,51 %)
  • Cyklistika (7,50%)
  • Regionální (7,40 %)
  • Matrace (7,12 %)
  • Bydlení (6,94%)
  • Paragliding (5,52 %)
  • Hodinky (5,20 %)

*Tato statistika prošla největší korekcí, témata mohou být nepřesná, protože některé weby měli celkově nízkou návštěvnost. Proto jsem vybral pouze ty, které byly navštívené více než 1000x. Obecně je třeba si uvědomit, že se svými webu nepokrývám celou škálu témat, například neprovozují téměř weby na ženská témata (parfémy, oblečení, móda), kde se dá očekávat také zajímavá míra prokliku i výše cena za něj.

A co vy, jaké máte zkušenosti ze svých webů? Jak budujete pasivní příjem? Jaká témata vám nejvíc „sypou“, jaká naopak nevydělávají? Máte odvahu se s tím svěřit ostatním?

Také chcete na svém webu vydělávat a navíte jak? Najměte si mne, poradím vám, jak na to.

12 thoughts on “MFA: Jaká témata vám na webu nejvíc vydělají?

  • avatar
    1. 4. 2015 at 13:37
    Permalink

    V mojom portfóliu majú najlepšie CTR práve stránky s online hrami. Neviem, či to nie je práve aj misclickom alebo tým, že títo návštevníci majú väčšiu interakciu s celým webom.

    Reply
  • avatar
    21. 1. 2015 at 21:42
    Permalink

    Tá cyklistika ma celkom prekvapila,alebo paragliding. A čo tak v dnešnej dobe téma anti-aging (?)

    Reply
  • avatar
    19. 8. 2014 at 13:26
    Permalink

    Děkuji za publikování těchto údajů, určitě se hodí. Míru CPT u poslední kategorie nábytek, mohu z vlastní zkušenosti potvrdit.

    Reply
  • avatar
    1. 4. 2014 at 15:05
    Permalink

    Obecně by mě zajímalo, jak se tato čísla měří. Měl jsem nasazeny nějaké afil systémy i adsence, ale výdy mi GA ukazovaly podstatně jiná čísla, než systém, pomocí něhož měří míru prokliků obchodník, se kterým jsem spolupracoval.

    Reply
  • avatar
    21. 11. 2013 at 01:22
    Permalink

    Pracuji teď na projektu a tohle se hodí, díky 🙂

    Reply
  • avatar
    16. 7. 2013 at 12:42
    Permalink

    Pěkný seznam, jen by mě zajímalo, stejně jako Petera, kolik mají takový půjčky, spoření a podobně, peníze celkově.

    Reply
  • avatar
    19. 5. 2013 at 16:02
    Permalink

    Jo finance,auta atd jsou bohužel, ale velice konkurenční takže dělat dneska takové weby je o dost vysokých financích na marketing.

    Reply
  • avatar
    9. 4. 2013 at 11:34
    Permalink

    este dobrou oblastou su pozicky, uvery, hypoteky, sebarozvoj, balenie zien, jazykove kurzy.

    celkom ma zaujalo ze za nabytok je viac ako za oblast chudnutia.

    Reply
  • avatar
    7. 4. 2013 at 12:30
    Permalink

    To je zajímavá statistika 🙂 Mě z podhledu inzerenta se prodej zájezdů přes relkamu adwords nebo sklik nevyplatil.

    Reply
  • avatar
    29. 3. 2013 at 10:28
    Permalink

    Finance, zdraví, reality, energetika, auta…
    Mimochodem, zveřejnění konkrétních čísel, která tu publikujete, je IMHO porušení podmínek AdSense (8.2).

    Reply
  • avatar
    29. 3. 2013 at 09:08
    Permalink

    Nejvýdělečnější je o tom psát, ne? 🙂

    Neuvažoval jsi o tom, že bys tady o chlup zvětšil písmo a rozpal mezi řádky?

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *