MFA: Jaká témata vám na webu nejvíc vydělají?

Nejprve k tomu, co znamená MFA – jedná se obecně o weby, jejichž hlavním účelem je výdělek prostřednictvím zobrazování proklikových (PPC) reklam, nejčastěji od Google AdSense nebo českého Skliku. Odtud pramení zkratka MFA – Made for Adsense. Na druhou stranu, ne každý web, kde najdete PPC reklamu (to je to, co vidíte v detailu mého blogu zde vpravo od tohoto úvodu), je MFA. Umístění PPC reklam na blog nebo magazín je regulérní způsob, jak vydělávat na provozu svého webu.  Osobně mám na řadě svých webů nasazenou PPC reklamu a tak mne napadlo, podívat se, jak je který úspěšný, jak který vydělává. Při procházení statistik jsem si všímal zejména míry prokliku a dlouhodobé průměrné ceně za jeden proklik a kolik je průměrný příjem za jeden tisíc zobrazení reklamy. Vycházím ze statistik za období cca 2,5 roku a zhruba 12 milionů zobrazení reklam.

Top témata

Téma Míra prokliku (CTR) Zisk za proklik (CPC) Zisk z 1000 shlédnutí (CPT)
Zaměstnání, práce 0,90 – 1,17 % 1,21 – 1,59 Kč 14,24 – 14,26 Kč
Ubytování 0,78 % 3,13 Kč 24,27 Kč
Autobazary 0,88 % 3,55 Kč 31,38 Kč
Diety, hubnutí 2,26 % 1,62 Kč 36,61 Kč
Nábytek – kuchyně 3,29 % 2,03 Kč 66,56 Kč

 

Nejvýdělečnější témata bez ohledu na míru prokliku  podle CPC (zisk za jeden proklik)

  • Opravy PC (16,12 Kč)
  • Ubytování na horách (15,97 Kč)
  • Auto-moto (13,84 Kč)
  • Ubytování v ČR (12,65 Kč)
  • Evropské dotace (10,78 Kč)
  • Startupy (10,65 Kč)
  • Potřeby pro úklid (10,29 Kč)
  • Jazykové kurzy a školy (8,36 Kč)
  • Kontaktní čočky (7,96 Kč)
  • Hypotéky a půjčky (7,87 Kč)

A na závěr témata, kde byl nejvyšší poměr lidí, kteří reklamu shlédli a klikli na ni (CTR)*:

  • Gelové nehty (13,15 %)
  • Kuchyně (8,89 %)
  • Dětský nábytek (8,77 %)
  • Pneumatiky (8,51 %)
  • Cyklistika (7,50%)
  • Regionální (7,40 %)
  • Matrace (7,12 %)
  • Bydlení (6,94%)
  • Paragliding (5,52 %)
  • Hodinky (5,20 %)

*Tato statistika prošla největší korekcí, témata mohou být nepřesná, protože některé weby měli celkově nízkou návštěvnost. Proto jsem vybral pouze ty, které byly navštívené více než 1000x. Obecně je třeba si uvědomit, že se svými webu nepokrývám celou škálu témat, například neprovozují téměř weby na ženská témata (parfémy, oblečení, móda), kde se dá očekávat také zajímavá míra prokliku i výše cena za něj.

A co vy, jaké máte zkušenosti ze svých webů? Jak budujete pasivní příjem? Jaká témata vám nejvíc „sypou“, jaká naopak nevydělávají? Máte odvahu se s tím svěřit ostatním?

Také chcete na svém webu vydělávat a navíte jak? Najměte si mne, poradím vám, jak na to.

12 názorů na “MFA: Jaká témata vám na webu nejvíc vydělají?”

  1. V mojom portfóliu majú najlepšie CTR práve stránky s online hrami. Neviem, či to nie je práve aj misclickom alebo tým, že títo návštevníci majú väčšiu interakciu s celým webom.

  2. Děkuji za publikování těchto údajů, určitě se hodí. Míru CPT u poslední kategorie nábytek, mohu z vlastní zkušenosti potvrdit.

  3. Obecně by mě zajímalo, jak se tato čísla měří. Měl jsem nasazeny nějaké afil systémy i adsence, ale výdy mi GA ukazovaly podstatně jiná čísla, než systém, pomocí něhož měří míru prokliků obchodník, se kterým jsem spolupracoval.

  4. Pěkný seznam, jen by mě zajímalo, stejně jako Petera, kolik mají takový půjčky, spoření a podobně, peníze celkově.

  5. Jo finance,auta atd jsou bohužel, ale velice konkurenční takže dělat dneska takové weby je o dost vysokých financích na marketing.

  6. este dobrou oblastou su pozicky, uvery, hypoteky, sebarozvoj, balenie zien, jazykove kurzy.

    celkom ma zaujalo ze za nabytok je viac ako za oblast chudnutia.

  7. Matěj Novák

    Finance, zdraví, reality, energetika, auta…
    Mimochodem, zveřejnění konkrétních čísel, která tu publikujete, je IMHO porušení podmínek AdSense (8.2).

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient