Pay per post se v Čechách dostává do další dimenze. Už není jen levným způsobem na získávání nepříliš kvalitních odkazů na nepříliš kvalitních rychlokvašných webech, stává se i součástí politického marketingu. Jako první se toho chopila ODS, když si zadala do jednoho z PPP systémů poptávku na článek propagující soutěž probíhající na stránkách CSSD proti vám.
V článku vyzývá ODS autory k odkazování na stránku s vložením vzkazu Jiřími Paroubkovi “co si myslíš o jeho populismu”. Pozitivní na celí věci je, že si ODS nepřeje, aby byl článek neutrální nebo pozitivní, stačí prý, nebude-li agresivní. Jak se zdá, agresivita se v ODS ode dneška nevede. Zadavateli je jedno, jak je článek dlouhy, hlavně musí obsahovat klíčová slova jako ČSSD a ČSSD proti Vám, s tím, že v článku by měly být celkem tři odkazy směrující na stránky antiparoubkovských stránek cssdprotivam.cz. Za to všechno si vyděláte 200 korun. No, kdo by to nebral…
To mi nepříjde moc etická technika, ale v politice se asi není čemu divit. Není znám kolik byl ten limit inzerenta?
Dovolím si doplnit to, že na “nejmenovaném pay-per-post systému” šla tahle nabídka na dračku a již po několika hodinách od zveřejnění byla stažena pro vyčerpání limitu inzerenta.