PostsGenius vs. Placla – velké srovnání dvou českých payperpost systémů

Firma, provozující systém na prodej odkazů BacklinksGenius představila svým obvykle bombastickým způsobem nový produkt PostsGenius. Nejčastěji je nová služba přirovnávána ke současnému největšímu českému pay per post systému Placla (pay per post = platím blogerům za články o mém produktu, webu, službě). Bez ohledu na reklamu, kterou si provozovatelé snaží dělat na různých diskuzních fórech si zkusme nyní porovnat jednotlivé funkce obou systémů.

Funkce Placla PostsGenius
Přehlednost frontendu jednoduché a přehledné příliš mnoho informací
Důveryhodnost – chybí více informací o provozovateli, např. stránka o nás
+ v blogosféře je provozovatel známý, neskrývá se za „tým“ ani zahraniční společnost
+ provozovatel dělá projekt „full time“, nemá jiné příjmy = v jeho vlastním zájmu je rozvoj projektu
obsahuje stránku o nás, kde se nedozvíme nic bližšího o firmě, jen to, že jde o anglické LTD =
nevzbuzuje příliš důvěry – čeští majitelé a jejich zkušenosti v oboru zde nejsou vůbec využité 

provozovatel byl v minulosti zastánci i jiných technických opatřední v SEO (SEO lišty, automatické vkládání odkazů do článků atd)

provozovatel má i jine aktivity, před rokem a půl tvrdil, že jsou PPP systémy na vymření, nyní podle vlastního vyjádření změnil názor na základě poptávek klientů

Účetní záležitosti bez problémů, jde o CZ firmu, její faktury nepůsobí v účetnictví „jinak“ anonymní firma registrovaná na ostrovech a její faktura může působit na některé úředníky finančního úřadu v kombinaci s virtuální službou podezřele
Reference systém funguje delší dobu, používají ho renomované agentury, reference jsou viditelné hned na úvodní stránce systém funguje krátce, proto si provozovatel vypomohl referencí, kterou si napsal sám, resp. je pod ní podepsaná zaměstnankyně jiné společnosti majitele systému
Přehlednost backendu jednoduché a přehledné na složité a příliš barevné rozhraní si budu muset dlouho zvykat, mám pocit, že jsem se ocitl na webu někdy z roku 2003
Požadavky na zadání článku + jednoduché, přehledné
+ logicky pojmenované (poptávka článku)
– chybí možnost přidání maximální částky a tématu článku, to s sebou nese často nabídky z nerevantních blogů či částky vyšší, než je inzerent ochoten platit
+ možnost zadání vlastního článku
+ i – omezení na kategorii je sprýávná myšlenka, nicméně blogeři zařazují své weby často do všech kategorií, takže stejně nemáte zajištěnou tématičnost webu – na téma bydlení tak máte nabídky třeba od IT blogů
– marketingové pojmenování (kampaň)
– zbytečné členění na článek/recenzi, stejně tak na tón článku, lze vyřešit v popisu článku
Cenová politika + inzerent nabídne minimální částku, může akceptovat vyšší, kterou nabídne bloger, případně navrhnout kompromisní.
+ nabídka se zobrazuje všem
– příliš komplikované, bloger nabízí cenu za článek a navíc cenu za slovo – z webu neni patrno, z čeho se nakonec skládá konečná cena
– nabídka se zobrazí, je, když splňujete cenové představy inzerenta, nelze tedy modifikovat nabídku – to povede k tlaku na snížení úvodní ceny, jinak nebudete vidět žádnpoptávky
Provize pro provozovatele, výplaty blogerům + 30%, strhává se z částky, kterou inzerent zaplatí
+ od 500 Kč, bez problému, není třeba být plátcem DPH
– 40%, strhává se z částky, kterou inzerent zaplatí
– od 1000 Kč, nevyzkoušeno, bloger musí být plátcem DPH
Práce s již zadaným článkem + lze doplňovat a upřesňovat zadání
+ možnost reklamace a arbitráže
– nelze doplňovat a upřesňovat zadání
+ lze duplikovat zadání pro další čánek
+ údajně je integrovaná funkce chatu se zadavatelem, neobjevil jsem ji ale
Nabídky blogů, zadávání poptávek + bloger vidí poptávky po článkcích a na základě popisu a požadavku nabídne nebo nenabídne – blogeři se nabízí automaticky na základě zařazení do kategorie, aniž by byli ochotni konkrétní článek napsat, automaticky se zobrazí inzerentovi
– inzerent vidí pouze popis blogu
Informace potřebná pro rozhodnutí inzerenta o zadání článku + zobrazuje se reálná spolehlivost
+ vidím URL webu, takže mohu zkontrolovat jeho kvalitu
+ zobrazuje se Pagerank, Srank, Alexa rank
+ provozovatel omezuje blogy bez historie, s nízkými ranky a návštěvností, free PR weby,  weby s méně naž 20 články a weby na zdarma blogovacích systémech
+ možnost kontroly duplicity článku
+ systém fakticky kontroluje existenci článků na webu po dobu 12 měsíců a fakt, že nikdo do článku oddatečně nevkládá odkazy na jiné stránky
– všichni blogeři mají již při spuštění 100% spolehlivost
– nevidím URL webu, takže nelze zkontrolovat např. jeho zaindexovanost ve vyhledávačích atd.
– zobrazuje se pouze PageRank – ten lze snadno falšovat
+ systém podle informací na webu kontroluje existenci článků na webu po dobu 12 měsíců a fakt, že nikdo do článku oddatečně nevkládá odkazy na jiné stránky
affiliate partnerský systém ano ano
+ mají vhhodně zpracované odkazy, takže jim pomáhá i z hlediska SEO jako zpětný odkaz
drb na závěr provozovatel kandidoval v rodné Chrastavě na zastupitele, za ODS, za to ma ode mne velké – – nechali si vyfouknout velmi hezkou překlepovou domén postgenius.cz

 

Další odkazy na téma nové PPP:

 

Co si myslíte o obou systémech vy? Napište mi komentář… a pokud se vám článek líbí, sharujte, lajkujte, plusujte, twítujte, sdílejte, odkazujte a klidně z něj můžete citovat. Odkaz na článek vždycky potěší…

 

 

 

 

32 thoughts on “PostsGenius vs. Placla – velké srovnání dvou českých payperpost systémů

  • avatar
    11. 7. 2013 at 17:44
    Permalink

    Dobrý den pane Kubíčku,
    přiznám se, že když jsem si četla srovnání tak jsem měla tak trochu dojem, že jste dosti zaujatý a nebo je prostě PostGenius podvod. Ale na druhou stranu jsem si přečetla, že se jedná o dva nejsilnější hráče na trhu. No a pak by mne zajímal Váš současný názor. Sice mám Vaši knihu o zpětných odkazech, zde jsou informace, ale všichni víme, že nejen trh se vyvíjí, ale na internetu co platilo včera dnes už je jinak. Víme, že se v květnu měnil Pinguine algoritmus. Z výše uvedených komentářů i u srovnávaných firem došlo k jakémusi posunu. Mohl by jste aktualizovat současný stav a potřeby pro tvorbu zpětných odkazů? Vše se vyvíjí a to co platilo před dvěma roky už určitě zcela neplatí.

    Díky Monika

    Reply
  • avatar
    17. 2. 2013 at 11:36
    Permalink

    Potvrzuji zkušenost, že PostGenius je nejspíš podvod. Měl jsem u jejich druhého projektu backlinksgenius koupené „trvalé“ odkazy a normálně natvrdo z článků zmizeli po pár měsících a je tam někde dokonce i konkurence.. 🙁

    Reply
  • avatar
    31. 1. 2013 at 16:45
    Permalink

    Jen malý update jestli Michal sleduješ nové komentáře … vypadá to že se z PostGenius a Backlinkgenius stal SCAM nebo prostě jen podvod, od nového roku je systém bez podpory a vyplácení peněz …

    Reply
  • avatar
    11. 7. 2012 at 12:53
    Permalink

    Přemýšlím o PostGenius, při pátrání po odkazech jsem objevila Placla, nevím co je lepší -podle této recenze Placla.
    Ale zaujalo mě, jak je to s tím plátcovstvím DPH – uvádíte, že je nutno se stát plátcem DPH (kdybych psala jako blogerka recenze nebo články, nejsem inzerent) – a přitom na stránkách PostGenius je výslovně uvedeno, že bloger nemusí být plátcem DPH.
    Podle mě je to jasná informace, ale protože nejsem odborník, chci se zeptat – je toto tvrzení podle vás v pořádku? Jinými slovy – platí, že bloger, který píše pro inzerenty na PostGenius, nemusí být plátce DPH?
    Díky za odpověď.

    Reply
  • avatar
    1. 4. 2012 at 20:26
    Permalink

    Asi měsíc a něco používám Placlu i Post Genius. Když bych měl zhodnotit po tak krátké době co se mě líbí více, tak jednoznačně vyhrává Placla. Placla má taky výhodu v tom, že je tam více poptávek než v Post Genius. Za ten měsíc jsem přes Placlu publikoval 13 článků (zaměřených na určité téma, takže neberu všechno). Přes PG bylo publikovány jen 2 články.
    Taky jsem provedl už jednu výplatu a tady jsem byl velice překvapený, protože to bylo vyřízeno rychle. Za dva dny od podání výplaty byly peníze na účtě.

    Reply
  • avatar
    29. 1. 2012 at 22:30
    Permalink

    To Erika: Ne Placla neakceptuje domény III. řádu. Je to jak píše Kohy. Zkusit to můžete právě na PostsGenius.cz

    Reply
  • avatar
    10. 10. 2011 at 14:55
    Permalink

    Přečti si podmínky, jen domény druhého řádu.

    Reply
  • avatar
    10. 10. 2011 at 08:16
    Permalink

    Zdravím,
    chtěla bych se zeptat, na free blogy od Googlu. Placla tyto blogy neakceptuje?
    Erika

    Reply
  • avatar
    23. 9. 2011 at 14:30
    Permalink

    Dovolujeme si přidat aktuální informace k tomuto srovnání z právě proběhlého releasu nové verze Posts Genius v1.2:

    + vylepšena použitelnost klientské části i webu
    + přidána možnost kontroly plagiátorství
    + změněny sloupce na přehledu kampaní a správy článků pro efektivnější práci
    + přidány detaily kampaně do popup okna
    + vylepšena kontrola odkazů a klíčových slov
    + přidána možnost publikovat vlastní článek, aniž by ho bloger musel psát
    + zrychlena práce s celou aplikací
    + vylepšena drobečková navigace pro snazší orientaci
    + přidány barevné stavy ve kterých se obj. článek nachází
    + vylepšená práce s termíny, IE9 a mnoho dalšího…

    Reply
  • avatar
    17. 9. 2011 at 23:28
    Permalink

    Pravdou je, ze jakmile vystavi PG v Cesku fakturu platce DPH, ak se musi stt i firma v Britanii platcem DPH tam. Pokud ne, tak si koleduji o navstevu z financniho uradu. Blogeri v CR se nasledne taky musi stat platci DPH. Konzultovali sme podobny pripad s uredniky na financaku u nad v Plzni.

    Jo a to oduvodneni, ze PostGenius neni elekronicka sluzba je lez. System je na bazi elektronickeho media (internetu) a bez nej to nelze realizovat, to ui byt jasne i posledni urednici na FU, ledaze by clanci psali blogeri doma na toaletak a veseli z okna…

    Reply
  • avatar
    16. 9. 2011 at 13:33
    Permalink

    JersyWoo: Od provozovatele bych očekával normální slušnou reakci. Reagovat na kritiku útočením pod přezdívkou je opravdu „profesionální“.

    Na některé problémy jsem upozorňoval přímo. Nevidím důvod, proč je publikovat veřejně. Pokud je chceš opravdu řešit, a ne jen kolem sebe kopat, určitě najdeme efektivnější komunikační kanál. 😉

    Reply
  • avatar
    16. 9. 2011 at 09:34
    Permalink

    Jirka Wetter: můžeš nás informovat o dírách v hodnocení, které blogeři pravidelně zneužívají nebo jenom plácáš?

    Reply
  • avatar
    15. 9. 2011 at 18:26
    Permalink

    Dovolujeme si všechny blogery z České republiky informovat, že NEJSOU POVINNI registrovat se při využívání Posts Genius jako plátci DPH, ani se jimi automaticky NESTÁVAJÍ, a to dle detailního vyjádření daňového specialisty, členem Komory daňových poradců České republiky.

    Více podrobností včetně screenshotů potvrzených stanovisek naleznete v naší oficiální tiskové zprávě na internetové adrese postsgenius.cz/faq/tiskova-zprava-k-otazce-nutnosti-stavat-se-platcem-dph/.

    Považujeme tímto, pro mnohé spornou, otázku za vyřešenou. Věříme, že vám teď již nic nebrání v účasti v reklamním systému na placené reklamní články Posts Genius!

    Reply
  • avatar
    15. 9. 2011 at 18:08
    Permalink

    Docela me prekvapuje informace, ze pro provozovatele Placla je tento projekt jedinym prijmem. Nechci Martina urazit, ale vzdycky jsem to bral tak, ze je to jen nejaka bokovka studentika. Jinak nechapu, proc je v Placla v tak strasnem stavu (technicka stranka, pouzitelnost, diry v hodnoceni, ktere blogeri pravidelne zneuzivaji atd.)

    Reply
  • avatar
    14. 9. 2011 at 18:42
    Permalink

    Dovolujeme si přidat aktuální informace k tomuto srovnání z právě proběhlého releasu nové verze Posts Genius v1.1:

    + Již zobrazujeme URL blogu
    + Přidán Alexa Traffic Rank
    + Přidán počet zpět. odkazů dle Yahoo
    + Ukazujeme náhledy blogů ve výpisu (screny)
    + Automaticky kontrolujeme, zdali je blog indexován a zdali má povolenou indexaci (META robots i robots.txt)
    + Ukazujeme počet externích odkazů z HP blogu
    + Ukazujeme jazyk blogu a jazyk blogera
    + Je možné filtrovat nabídky v zadání kampaně dle max. Alexa Ranku
    + Bloger vidí své hodnocení (skóre) na detailu účtu

    Reply
  • avatar
    11. 9. 2011 at 15:49
    Permalink

    Milan Novotný: kontrolujeme roční neměnnost článků a po roce příležitostně kontrolujeme jestli se v nich neobjevují odkazy na konkurenci. Je to součástí pravidel http://placla.cz/pravidla/ . Kontrolu článků i po době garance (12 měsíců) považujeme za samozřejmost a nepovažuji to za něco extra, ale za standartní službu zákazníkům v tomto oboru. 😉

    Reply
  • avatar
    11. 9. 2011 at 07:19
    Permalink

    Placla určitě kontroluje existenci článků po stanovenou dobu, taky máme vyzkoušeno.
    Má cenu se do postsgenius registrovat jako bloger, je dostatek inzerentů ?

    Reply
  • avatar
    10. 9. 2011 at 16:17
    Permalink

    Milan Novotný: Placla to sice napíše ale fakticiky to řeší a kontroluje, mám s tím osobní zkušenost. Mohu přeposlat emaily z Placly, která mě upozorňuje na přesun článku na jinou URL i odkaz, který jsme do článku vložili po odsouhlašení zadavatelem.

    Reply
  • avatar
    10. 9. 2011 at 14:15
    Permalink

    Pane Kubíček, máte tady myslím chybičku.

    Bod: + systém kontroluje existenci článků na webu po dobu 12 měsíců a fakt, že nidko do článku oddatečně nevkládá odkazy na jiné stránky

    je výhoda u PostsGenius, nikoliv u Placly. Alespoň nic takového PlaCla nepíše, když to oni ano.

    Reply
  • avatar
    8. 9. 2011 at 07:26
    Permalink

    Už jen nutnost registrace jako plátce DPH při spolupráci s LTD je přinejmenším obtěžující, vymahatelnost případné pohledávky ve hvězdách. Pro mě osobně jsou společnosti tohoto rázu zaregistrované jako LTD spíše negativem. A jestli jim to bude „fungovat“ jako backling genius tak to bude tedy něco, tam totiž moc věcí po technické stránce nefunguje.

    Reply
  • avatar
    6. 9. 2011 at 06:53
    Permalink

    To že provozovatel Placla kandidoval na zastupitele je pro mne plus a je jedno za jakou stranu, protože v menších městech je to jen o práci pro spoluobčany skoro zadarmo .

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 21:07
    Permalink

    No, v tom případě mi to příliš nedává smysl. Řekl bych, že mnoho lidí upřednostní tuzemskou firmu, avšak to je jen můj subjektivní pohled, to by chtělo nějaké testy. Co působí na „místní“ důvěryhodněji 🙂

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 18:01
    Permalink

    No nevím, také jsem postsgeniuse trochu prozkoumával a musím říct, že to na mě působí jako duplikát. Tedy že někdo začal tento business provozovat a následně, když zpozoroval úspěch se rozhodl tento systém reprodukovat. Našel si v česku ochotné spolupracovníky a bum – postsgenius je na světě. Placla na mne působí mnohem solidněji a sofistikovaněji. Postsgenius vypadá, že potřebuje ještě vyhnat pár hejn velkých masařek co se týče praktičnosti…

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 15:43
    Permalink

    Chapu a jiz se nebudu opakovat. Jde o konkretni pripad. Mozna, ze ma neduvera k teto forme prezentace prameni z jejich vstupu na trh s poslednim produktem, kdy panove ze SEO Experta tvrdili, ze se britskou firmou nemaji nic spolecneho, na facebooku se prezentovali falesnym profilem vymysleneho Jamese Browna s fotkou z fotobanky a snazili se za kazdou cenu skryt, kdo za firmou stoji. Tak se byznis (poctivy) nedela. Tedy pokud skutecne neco neskryvam:)

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 14:58
    Permalink

    Myslím Michale, že chodit s českou firmičkou z východoevropské části kontinentu na americký, indický a arabský trh = naprostý fail, podle mě to tak udělali naprosto správně, neměli lepší možnost, než právě v UK. Tož zase můj názor. S daňemi to nemá co dělat, daňové ráje jsou trošku jinde – Seychelly, Malta, Kypr, Nevada.

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 14:17
    Permalink

    Jak zajistíte, že si nejaky vykuk nenasmeruje domenu na mesic na silny web, pak zpet, nahraje tam wordpress, nasipe pet clanku a nenabidne do PG? Vy jako inzerent nemate sanci takovy podfuk zjistit, protoze jedine, co o webu vite, je PR a popis, ktery tam da majitel webu…

    Jak rikam, hodnotil jsem konkretni pripad. Osobne si myslim, ze duvod, proc se cesky system tvari „britsky“ je spise z duvodudanove optimalizace, i kdyz provozovatele budou tvrdit naopak vyssi duveryhodnosti pro zahranicni ucastniky systemu, kterym bude vonet vic anglicka firma, nez spolecnost z jakesi vychodoevropske zeme…

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 14:05
    Permalink

    To chápu, avšak pokud doména nesmí být přesměrovaná a tedy už nějaký PageRank má, pak se myslím nemůže tento případ stát.

    Jasně přístup je zřejmý, ale pak je myslím označení ve článku „že jde o anglické LTD =
    nevzbuzuje příliš důvěry“ zavádějící.

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 13:56
    Permalink

    Michal Jakeš:

    Zfalšovat lze snadno, stačí nasměrovat vaši doménu na jinou s určitým PR, Google vaší přesměrované po nějaké době přiřadí rank originální domény – popsáno je to zde: http://404m.com/2008/06/26/co-je-to-fake-pagerank/

    Anglicná společnost není sama o sobě apriori nedůvěryhodná, spíše přístup konkrétní společnosti – viz článek na Domečku z karet http://www.domecekzkaret.cz/backlinksgenius-podvod-nebo-jen-hra-na-schovavanou

    Reply
  • avatar
    5. 9. 2011 at 13:52
    Permalink

    Michale prosím jak jde zfalšovat PageRank? Máte na to nějaký postup? Hledám a nemůžu vygůglit.

    Dále by mě zajímalo, proč je anglická společnost nedůvěryhodná, když všechny firmy co za něco stojí, viz. TOP 1000 mají sídla ve státech jako Anglie, Holandsko, Švýcarsko apod?

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *