Autorem následujícího guestpostu – případové studie na téma využití placených tweetů prostřednictvím našeho systému pay4t.cz v propagaci affiliate odkazů – je specialista na sociální média David Lörincz.
“Zaplatil jsem celkem 800 Kč a můj tweet se díky pay4t.cz dostal k 19 220 uživatelům. Jaké bylo CTR a konverzní poměr? Příjemně mě to překvapilo a předčilo mé očekávání. Ale pěkně popořádku.”
Obsah článku
Co jsem propagoval?
Před nedávnem se spouštěla služba copywriting.cz, kterou provozuje Honza Linhart a Otakar Pěnkava. Oba jsou mí dobří kamarádi a byl jsem i na oficiálním spuštění. I já sem tam potřebuji nějaké kvalitní texty, protože za copywritera se rozhodně nepovažuji.
Nabízí doživotní provize z obchodu, a tak jsem se rozhodl stát affiliate partnerem. Twitter se pro tyto účely velmi hodí, protože velká skupina uživatelů buď pisálky poptává nebo jimi je. Reklama na Twitteru standardně v ČR není možná a proto jsem využil služeb pay4t.cz.
Jak probíhala kampaň?
Na pay4t.cz jsem vložil poptávku s tímto zněním:
Znění tweetu nechám na vás, tak aby co nejvíce odpovídal vašemu stylu. Prosím o tweet ve všední dny v čase mezi 19:00 – 22:00
Mohl by být něco ve stylu: ” V Sobotu byla spuštěna nová služba pro copywriting, nákup článků i guestblogging – vše přehledně na jednom místě. http://bit.ly/16WHRde ”
Podmínkou bylo alespoň 200 followerů a za tweetnutí jsem nabízel 100Kč.
Někteří namítali, že vložení tweetu v tomto čase nebude mít takový dosah, ať to zkusím dopoledne. Mě naopak přišlo, že tweet v prime time bude nejlepší. Všichni pravidlo času dodrželi. O nabídku projevilo zájem celkem 23 uživatelů z 28, kteří si ji zobrazili. Pokud se podívám na uživatele, jenž akceptovali nabídku a počet jejich followerů, pak nejméně bylo 215 a nejvíce 24 285. Průměrný počet followerů uživatelů, jenž akceptovali mou nabídku byl 1320. V tomto průměru není zařazen uživatel s 24 285 followery, protože byli neaktivní a převážně ze zahraničí. Vybíral jsem hlavně podle relevance k obsahu.
Vybral jsem celkem 8 uživatelů:
@MichalKubicek | 1521 followerů |
@KyselaMartin | 4046 followerů |
@HeadPosts | 5413 followerů |
@Vikosek | 462 followerů |
@erben | 3505 followerů |
@apemobile | 1167 followerů |
@ZdenekHejl | 912 followerů |
@reklamnihvozdy | 1774 followerů |
Počáteční skepse
O kampani jsem se bavil s Jindrou Fáborským a ten této kampani nedával příliš nadějí. Jindra má s propagací tweetů také již nějaké zkušenosti.
Právě startuje test propagace tweetu :-) Celkem cca 8 účtů s celkovým počtem followerů 18291. Kolik bude prokliků a kolik konverzí? Uvidíme.
— David Lörincz (@davidlorincz) October 14, 2013
@davidlorincz Pokud to bude pro cílovku zajímavé, bude tak 130 prokliků a 0-1 konverze. — Jindrich Faborsky (@Faborsky) October 14, 2013
Výsledky kampaně
Bohužel se nedá zjistit, kolik uživatelů opravdu tweet vidělo a přečetlo. Údaj o CTR je tedy v tomto případě nerelevantní. Počítadlo prokliků na copywriting.cz ukazuje 990. Bit-ly ukazuje 440 kliků. Rozdíl je velký, ale v každém případě odhad Jindry byl nejméně o 3,5x menší, než skutečnost.
Počet konverzí, tedy registrací nových uživatelů, mě velmi příjemně překvapil. Konverzí bylo 28. Konverzní poměr byl tedy 2,8% (počítadlo copywriting.cz), respektive 6,3% (dle statistik z bit.ly). Jedna konverze mě tak vyšla na příjemných 28 Kč.
A já se tak stal největším pasákem uživatelů této sítě.
Další zajímavá fakta:
- pouze 2 z 8 označili tweet hashtagem #ads
- 6 z 8 uživatelů napsali vlastní text tweetu
- jeden z tweetů dostal také retweet na dalších 126 followerů
- tweet vyvolal celkem 8 konverzací a 12x obdržel lajk (favorite)
Závěrem
Kampaň v mém případě byla velmi úspěšná, protože se jednalo o vysoce relevantní obsah. Pokud přemýšlíte o investici do tohoto marketingového kanálu, určitě doporučuji vyzkoušet.
Nejlepší je využít API Twitteru. Jak to udělat v PHP jsem ti načrtl zde http://phpfashion.com/twitter-for-php#comment-20522
Davide, zminoval se o tom v komentarich uz Kamil, prosty soucet neni idealni metrika, ale aktualne nemame k dispozici nastroj, jak zmerit celou skupinu s vynecháním prekryvů. Aplikace si sice sahá pro počty followerů, ale ne pro jejich ID.
Víte o necem, co by umelo vytáhnout ID followerů aniz by museli twitteristi povolit přístup ke svému účtu?
Jak jste dospěli k těm 19220 followerům? Jako prostým sečtením? Snad ne…
Favorite nemusi znamenat Like :) Vela ludi to pouziva ako bookmark…
Bohužel neumím tak dobře programovat. Naposledy jsem něco programoval před deseti lety. :)
Kamile, o tomto už uvažujeme delší dobu, ale momentálně k tomu nemáme kapacitu programátora, takže pokud byste měl chuť…:)
Ta úspěšnost dle mého byla ještě větší, vsadím se že hodně followerů se na českém twitteru překrývá. Tedy pokud s tím překrývaní již ve výpočtech nekalkuluješ. Možná by byla příjemná funkce v P4T pro inzerenta vidět překrývaní twitteristů. Nebo je to možná prostor pro nějaký softík, který tu bude někdo v budoucnu nabízet za peníze.
Domlouvám se na případovce s provozovatelem Frekvence 1, který momentálně pomocí P4T propaguje aplikaci do mobilu (http://zkracovatko.cz/B96mfP), myslím, že čísla budou ještě zajímavější:-)
Škoda, že chybí alespoň minimální zhodnocení návratnosti (zisk, ztráta, na nule). Ale v tomhle případě bych si s jistotou vsadil na zisk. Každopádně tohle je asi druhá kampaň přes pay4t (první byla ta má s využitím FollowFriday :) ), která mi dává smysl.
A také mě zaujal čas spuštění, co někteří doporučovali (dopoledne). Přijde mi naopak jako nevhodný (všichni se snaží stihnout co nejvíc práce), což mám i vyzkoušeno, protože tweetuju prakticky na stejné téma (copywriting).