PŘÍPADOVÁ STUDIE: Jak funguje pay4t.cz s dosahem na 19 220 followerů?

Autorem následujícího guestpostu – případové studie na téma využití placených tweetů prostřednictvím našeho systému pay4t.cz v propagaci affiliate odkazů – je specialista na sociální média David Lörincz.

„Zaplatil jsem celkem 800 Kč a můj tweet se díky pay4t.cz dostal k 19 220 uživatelům. Jaké bylo CTR a konverzní poměr? Příjemně mě to překvapilo a předčilo mé očekávání. Ale pěkně popořádku.“

Co jsem propagoval?

Před nedávnem se spouštěla služba copywriting.cz, kterou provozuje Honza Linhart a Otakar Pěnkava. Oba jsou mí dobří kamarádi a byl jsem i na oficiálním spuštění. I já sem tam potřebuji nějaké kvalitní texty, protože za copywritera se rozhodně nepovažuji.

Nabízí doživotní provize z obchodu, a tak jsem se rozhodl stát affiliate partnerem. Twitter se pro tyto účely velmi hodí, protože velká skupina uživatelů buď pisálky poptává nebo jimi je. Reklama na Twitteru standardně v ČR není možná a proto jsem využil služeb pay4t.cz.

Jak probíhala kampaň?

Na pay4t.cz jsem vložil poptávku s tímto zněním:

Znění tweetu nechám na vás, tak aby co nejvíce odpovídal vašemu stylu. Prosím o tweet ve všední dny v čase mezi 19:00 – 22:00

Mohl by být něco ve stylu: “ V Sobotu byla spuštěna nová služba pro copywriting, nákup článků i guestblogging – vše přehledně na jednom místě. http://bit.ly/16WHRde “

Podmínkou bylo alespoň 200 followerů a za tweetnutí jsem nabízel 100Kč.

Někteří namítali, že vložení tweetu v tomto čase nebude mít takový dosah, ať to zkusím dopoledne. Mě naopak přišlo, že tweet v prime time bude nejlepší. Všichni pravidlo času dodrželi. O nabídku projevilo zájem celkem 23 uživatelů z 28, kteří si ji zobrazili. Pokud se podívám na uživatele, jenž akceptovali nabídku a počet jejich followerů, pak nejméně bylo 215 a nejvíce 24 285. Průměrný počet followerů uživatelů, jenž akceptovali mou nabídku byl 1320. V tomto průměru není zařazen uživatel s 24 285 followery, protože byli neaktivní a převážně ze zahraničí. Vybíral jsem hlavně podle relevance k obsahu.

Vybral jsem celkem 8 uživatelů:

@MichalKubicek 1521 followerů
@KyselaMartin 4046 followerů
@HeadPosts 5413 followerů
@Vikosek 462 followerů
@erben 3505 followerů
@apemobile 1167 followerů
@ZdenekHejl 912 followerů
@reklamnihvozdy 1774 followerů

Počáteční skepse

O kampani jsem se bavil s Jindrou Fáborským a ten této kampani nedával příliš nadějí. Jindra má s propagací tweetů také již nějaké zkušenosti.

 

Výsledky kampaně

Bohužel se nedá zjistit, kolik uživatelů opravdu tweet vidělo a přečetlo. Údaj o CTR je tedy v tomto případě nerelevantní. Počítadlo prokliků na copywriting.cz ukazuje 990. Bit-ly ukazuje 440 kliků. Rozdíl je velký, ale v každém případě odhad Jindry byl nejméně o 3,5x menší, než skutečnost.

Počet konverzí, tedy registrací nových uživatelů, mě velmi příjemně překvapil. Konverzí bylo 28. Konverzní poměr byl tedy 2,8% (počítadlo copywriting.cz), respektive 6,3% (dle statistik z bit.ly). Jedna konverze mě tak vyšla na příjemných 28 Kč.

A já se tak stal největším pasákem uživatelů této sítě.

Další zajímavá fakta:

  • pouze 2 z 8 označili tweet hashtagem #ads
  • 6 z 8 uživatelů napsali vlastní text tweetu
  • jeden z tweetů dostal také retweet na dalších 126 followerů
  • tweet vyvolal celkem 8 konverzací a 12x obdržel lajk (favorite)

Závěrem

Kampaň v mém případě byla velmi úspěšná, protože se jednalo o vysoce relevantní obsah. Pokud přemýšlíte o investici do tohoto marketingového kanálu, určitě doporučuji vyzkoušet.

 

David Lörincz je specialistou na Facebook marketing. Pomáhá svým klientům v obsahové strategii a ve správě reklam na Facebooku. Spolupracuje s agenturami, přednáší a pořádá školení Píše jediný odborný blog o Facebook marketingu v ČR.

9 thoughts on “PŘÍPADOVÁ STUDIE: Jak funguje pay4t.cz s dosahem na 19 220 followerů?”

  1. avatar

    Davide, zminoval se o tom v komentarich uz Kamil, prosty soucet neni idealni metrika, ale aktualne nemame k dispozici nastroj, jak zmerit celou skupinu s vynecháním prekryvů. Aplikace si sice sahá pro počty followerů, ale ne pro jejich ID.

    Víte o necem, co by umelo vytáhnout ID followerů aniz by museli twitteristi povolit přístup ke svému účtu?

  2. avatar

    Ta úspěšnost dle mého byla ještě větší, vsadím se že hodně followerů se na českém twitteru překrývá. Tedy pokud s tím překrývaní již ve výpočtech nekalkuluješ. Možná by byla příjemná funkce v P4T pro inzerenta vidět překrývaní twitteristů. Nebo je to možná prostor pro nějaký softík, který tu bude někdo v budoucnu nabízet za peníze.

  3. avatar

    Škoda, že chybí alespoň minimální zhodnocení návratnosti (zisk, ztráta, na nule). Ale v tomhle případě bych si s jistotou vsadil na zisk. Každopádně tohle je asi druhá kampaň přes pay4t (první byla ta má s využitím FollowFriday :) ), která mi dává smysl.

    A také mě zaujal čas spuštění, co někteří doporučovali (dopoledne). Přijde mi naopak jako nevhodný (všichni se snaží stihnout co nejvíc práce), což mám i vyzkoušeno, protože tweetuju prakticky na stejné téma (copywriting).

Napsat komentář: Martin Tomčík Zrušit odpověď na komentář