Recenze: Marty Neumeier, The Brand Gap – audiokniha


Značka – brand není logo. Není to corporate identity manuál. A není to dokonce ani výrobek. Značka je to, co člověk cítí, když se mluví o výrobku, službě nebo firmě či organizaci. Tak by se dal jednoduše shrnout obsah audioknihy The Brand Gap z pera branding gurua Martyho Neumeiera. Tento odborník na inovace, obchodní značky, design a marketing se podílel na tvorbě takových značek, jako je Apple, Adobe, Netscape, Kodak nebo HP. Česká odborná veřejnost ho měla možnost naposledy naživo vidět na nedávném Marketing festivalu v Brně.

Marty Neumeier: Když všichni dělají cik, udělejte cak…

The Brand Gap, kniha, která pojednává o pomyslné propasti mezi „logikou“ a „magikou“, tedy o věčném souboji dvou světů svou mozkových hemisfér, které je obě třeba v zájmu vytvoření skutečně silné značky přemostit a spojit. V originále v angličtině vyšla v roce 2005, v Česku ji vydalo grafické studio Anfas o dva roky později. Ve verzi audia je to velmi příjemná, ale přesto výživná jednohubka, stihnete ji zkonzumovat za chvilku, celková délka audia je tak akorát do auta mezi Prahu a Brno nebo Brno a Ostravu případně v pátek odpoledne z jednoho konce Prahy na druhý – 1 hodina 43 minut, v české verzi má kniha 188 stránek, v anglické o dvacet víc.

 

IMG_6121

 

1107

 

Marty Neumeier sám o knížce říká: „V této knize se pokouším o pohled z výšky“ a jako kniha je opravdu jakými přeletem nad problematikou. Nezachází do podrobností typu případových studií, nudných grafů a tabulek. Jasně a přitom komplexně a hutně vysvětluje problematiku značek, různá úskalí, která vás mohou při jejím budování čekat. Vysvětluje základní principy, které když si čtenář nebo v mém případě posluchač osvojí, mohou pomoci ve vnímání budování a rozvoje značky možná víc, než u obdobných, třikrát tlustších knížek.

Hlas propůjčil knížce Jakub Hejdánek, kterého jste mohli zaregistrovat už při poslechu audioverze populárního Konce prokrastinace nebo jste-li fanoušky mluveného Respektu, pak jako jeho pravidelného interpreta.

Moje doporučení? Velmi dobře investovaných 299 korun (papírová knížka stojí víc jak dvakrát tolik – dokonce je u nás dražší i než původní originál The Brand Gap…). Audiokniha se hodí každému, kdo buduje firmu, start-up nebo třeba eshop a cítí, že se potřebuje odlišit. Protože jak řekl jiný odborník na značky. Odliš se nebo zemři…

A co vy, poslechnete si ji také? Stáhnout ji můžete na webu Audiotéky.

Poslechněte si ukázku:

 

1 názor na “Recenze: Marty Neumeier, The Brand Gap – audiokniha”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient