Sbírka užitečných českých scriptů a nástrojů na ulehčení správy PPC pro eshopáře

Není-li pro vás PPC sprosté slovo a patříte mezi ty, kteří nemají na správu placených reklam na Seznamu a Google specialistu, mohla by se vám hodit následující sbírka užitečných scriptů a pomůcek.  

Nejprve se podíváme na scripty, které uvolnil pro veřejnost Standa Jílek, pépécéčkář z Pneumatiky.cz. Najdete je na stránkách www.standajilek.cz . Nejnovější je skript, která automaticky kontroluje aktivní a zamítnuté produkty v Google Merchant Center. Pokud netušíte, o co se jedná, pomocí Google Merchant Centra ovládáte Google Nákupy, což jsou takové ty obrázky produktů, které se objeví ve výsledcích hledání hned nahoře. Vlastně takové guglí Zboží.cz. Pro eshopy, pokud prodávají produkty, které Google Nákupy umožňují, to je must have služba. Mezi další Standovy scripty patří třeba kontrola neexistujících stránek, protože není nic pitomějšího, než posílat lidi z placených reklam na stránky, které mu pak hodí hlášku 404. Další Standova pomůcka je třeba hlídač rozpočtu nebo konektor Skliku pro Google Data Studio. Ten se vám hodí, když se chcete na statistiky z PPC podívat trochu s nadhledem a zjednodušeně, řekněme manažersky. Pro milovníky grafů super. Jeden konektor Skliku do GDS najdete i na oficiálním blogu tohoto reklamního systému. A když jsme u samotného Skliku, na jejich GitHubu je i několik dalších užitečných scriptů.

Tip: Buďte v obraze ve skupině eshopářů na Facebooku

Pokud používáte Google Ads Editor, což je mimochodem docela šikovný nástroj přímo od Google, v němž můžete pohodlně spravovat své kampaně a reklamy nejen pro tento vyhledávač, ale můžete z něj exportovat také sestavy pro seznamácký Sklik, možná jste narazili na to, že se vám občas snaží opravit nějaké slovo, o němž se domnívá, že není gramaticky správně. Podobně, jako třeba Word. Jenomže ouha, ono to funguje jen u angličtiny. Reklamy v češtině a slovenštině tak zůstávají s překlepy. Což je docela pitomé. Ale nebojte, naštěstí tu je Hanka Kobzová. To totiž na svém webu hanakobzova.cz připravila ke stažení nejen český a slovenský slovník, který si můžete do Google Ads Editoru importovat, ale i podrobný návod, jak na to. A když už jsme u Hanky, najdete u ní ke stažení i další užitečné pomůcky, jako je třeba šablona do Excelu nebo Google tabulek, která se vám hodí, když chcete využít tzv. rozšířené reklamy, které můžete už nějaký ten pátek využívat na Google i Seznamu.

Když píšu o českých zdrojích, nemůžu vynechat ani kluky z jihočeského Lyntu. Ti na svém webu uvolnili řadu fajn nástrojů. Třeba kombinátor. Díky němu si můžete vygenerovat plno kombinací z až tří slov a současně si zvolit nejen jaké kombinace chcete, ale i v jaké shodě. Podobných věcí najdete na webu Lyntu více, na škodu je jen to, že většinou hoši nepopisují, k čemu se konkrétní nástroje hodí. Autoři tak nějak programátorsky očekávají, že lidé, kteří k nim přijdou, automaticky ví, k čemu nástroje použijí. Ale zase na druhou stranu, kluci na webu proklamují, že jde o nástroje určené zejména pro interní použití a „nekladou si za cíl být v dokonalé produkční kvalitě“. No, co už. Tak to prostě je…

Chtěli byste vyrábět produktové inzeráty pro Sklik přímo z XML feedu, který máte připravený pro Zboží.cz? Jde to. Pomocí scriptu, který na svých stránkách poskytl Karel Rujzl. Najdete tu ale třeba i fajn tip pro rychlý předpřeklad textu v Google Tabulkách, což se může hodit, pokud nechcete utrácet až tolik peněž za překladatele.

A posledním tipem v dnešním článku bude zajímavý script od Ondry Švarce, který vám umí natáhnout do inzerátu nejnižší cenu z kategorie. Váš inzerát tak může mít název třeba: „Značkové tenisky Puma již od 699 Kč“. Automaticky a bez extra ruční editace.

A co vy? Jaké používáte pro zjednodušení své práce PPC nástroje a scripty? Podělte se s nimi v komentářích…

8 názorů na “Sbírka užitečných českých scriptů a nástrojů na ulehčení správy PPC pro eshopáře”

  1. Super článek! Na Klientboostu mají dalších 14 skvělým scriptů, které se hodí. Hlavně ta vizualizace skóre kvality je cool. klientboost.com/ppc/adwords-scripts/

  2. A nějaké komplexnější automatizační nástroje, jako PPC Bee? Třeba funkce Tuner v Bee automaticky vyhledává a označuje klíčová slova, na kterých topíte rozpočet a nepřináší konverze.

Napsat komentář: Michal Kubíček Zruš odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient