Posted on

1) Nepoužívajte jako anchor texty (to, co se proklikává) pouze klíčová slova, na které chcete být ve vyhledávačích první. Alespoň 50 % odkazů veďte přes URL adresu webu, např. www.michalkubicek.cz

2) Linkujte z podobných stránek s podobným tématem. Alespoň 70 % odkazů se snažte umístit na stránky, které pojednávají o tom samém, jako vy.

3) Při linkování si odinstalujte Google Toolbar a podobné nástroje, které vám zobrazují rank odkazující stránky. PageRank a S-rank nejsou při linkbuildingu důležité.

 

26 Replies to “Tři rady, jak se vyhnout penalizaci od Google”

  1. Myslím, že slovo rozmanitosť pri linkovaní je v súčasnosti podstatná a asi ťažko hovoriť o percentách.
    Možeš prosím nejako podložiť tvrdenie z bodu 3), že PageRank a S-rank nie sú pri linkbuildingu dôležité. Toto tvrdenie počujem prvý krát…

  2. Ještě jsem četl doporučení, že by zpětné odkazy měly směřovat z různých typů webů, aby odkazový profil vypadal co možná nejpřirozeněji – tedy z tematických článků, blogových komentářů, ale i z Youtube, Q&A serverů, diskuzních fór atp.

  3. 70% tematických webů proto, že na vás asi těžko povede 100% odkazů z webů tematických, lidé takhle nelinkují. Ale asi je to jedno.

    Jiný problém vidím u specializovaných webů. Tam jednoduše tematický odkaz nebude, protože téma v ČR pokrývá maximálně 5 webů, někdy dokonce nula. Jak pak hodláte dělat tematický linkbuilding? Budete mít 3 tematické odkazy?

  4. Stejně jako remana, mne zajímá z jakého důvodu musím odinstalovat všechny nástroje na měření ranků jak píšete v bodě 3. Děkuji za odpověď.

  5. jasně, tomu rozumím a souhlasím, že část odkazů je tvořena textem názvem domény, ale nejsem si jist těmi 50 procenty. Spíš asi podle oboru, práci s komunitou, fungováním komunity obecně a typem PR okolo webu, nebo ne?

  6. Martine: Protože je to tak přirozené. Podívej se na nějaký web, který nemá 100% žádný linkbuilding a zkus si analyzovat jeho odkazový profil.

  7. To se Michale mýlíte, já vždy usiluji o výkonovou spolupráci. Problém je v tom, že lidé často na základě podobných rad s požadavky na „tvorbu alespoň 50% takových a makových odkazů“ přicházejí a sveřepě na nich trvají.

    Možná by ale opravdu stačilo jen některé věty přeformulovat, jak už psal Plaváček.

  8. Krista boha, to zas bude legračních požadavků klientů. Už se těším, až mi někdo bude chtít platit za to, že mu vyrobím 50% odkazů s URL webu.

    Nepochopil jsem ani radu číslo 2, respektive proč nedoporučujete, aby 100% „záměrně“ vzniklých odkazů vedlo z tématicky příbuzných stránek. Ony snad mají jiné valného smyslu?

    Nezlobte se na mně, ale zejména první dvě rady směrují neznalého čtenáře dle mého nepříliš vhodným směrem uvažování.

  9. Pokud priste napisu vetsina misto %, budete spokojenejsi? Ta procenta vychazi ze analyz odkazovych profilu webu, ktere byly a nebyly penalizovany.

  10. Jan Chlubný: Ano, to máte pravdu. Všichni jsme profesně deformovaní :-). Běžní uživatelé jsou ale pro mě nekonečným zdrojem inspirace. Rád se dívám jak někdo používá webové stránky, jak pracuje s vyhledáváním a obecně jak funguje na internetu. A myslím, že je důležitější přiblížit se chování běžných uživatelů než dodržovat nějaké procenta. Základním rysem běžného člověka je, že neřeší jak někam odkáže. Takže základní myšlenka pro mě je, že by odkazy měly být co nejrozmanitější.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *