Pokud provozujete B2B eshop, zaměřený převážně na velkoobchodní nebo firemní zákazníky, je třeba uvědomit si, že tyto vyžadují v některých částech trochu jiný přístup. Prozradím vám tedy nyní několik extra tipů, které se vám v jejich budování budou hodit. Pokud máte eshop zaměřený na koncové zákazníky, doporučuji vám ani tak kapitolu nepřeskakovat, i vy zde můžete najít několik zajímavých vychytávek, které vám mohou pomoci.
Čas stojí peníze a firemní zákazník, zvláště ten, který u vás nakupuje opakovaně velmi pravděpodobně nebere nákup jako téma na trávené volného času. Chce ho mít co nejrychleji a nejefektivněji za sebou. Ulehčete mu to. Jak? Například tím, že:
- umožníte vkládat do košíku ne až z detailu produktu, ale rovnou z přehledu kategorie či výsledků hledání, jinými slovy z výpisu produktů
- bude fungovat vyhledávání zboží a jeho rychlé vkládání do košíku podle kódu produktu a EAN, zákazníci tak budou moci snadno nakupovat například pomocí čtečky čárových kódů
- umožníte zákazníkům objednávat přímo z jejich prostředí nebo systému – například přes API, nebo přes .csv nebo .xlsx soubor, vyjdete tak vstříc zákazníkům, kteří mají objednávky nachystané třeba v oblíbeném Excelu
- váš systém si bude pamatovat objednávku i po zavření prohlížeče
- v detailu zboží dáte zákazníkovi vědět, že daný produkt už má v košíku
- informujte o tom, kolik kusů zboží je v kartonu nebo na paletě, jaké jsou rozměry a hmotnost balení
- informujete zákazníka o reálném počtu produktů skladem případně ve kterém skladě je produkt dostupný
- pokud není zboží skladem, dáte zákazníkovi vědět, kdy bude naskladněno případně mu spustíte funkci „hlídacího psa“, který ho upozorní na naskladnění
- není-li zboží skladem nebo byl ukončen jeho prodej, nabídněte alternativní produkty či následníky
- v zákaznickém rozhraní archivujte všechny doklady (faktury, storna, dobropisy) a samozřejmě minulé objednávky, u nich mějte funkci „znovuobjednat“, vyjdete tím vstříc těm klientům, kteří nakupují obvykle ty samé produkty
- u zákazníků, kteří mají nastavenou nebo zasmluvněnou určitou firmu dopravy, nevyžadujte v košíku vyplňovat znovu a znovu stejné údaje, od adresy až po způsob dopravy či platby
- nechte eshop dostupný i nepřihlášeným uživatelům, neuzavírejte se tím před návštěvami robotů vyhledávačů, skrývat můžete například jeny ceny nebo tlačítka pro vložení do košíku.
- buďte otevřeni vendor marketingu, vaši odběratelé ho po vás možná budou požadovat….