13 tipů pro B2B eshopy

Pokud provozujete B2B eshop, zaměřený převážně na velkoobchodní nebo firemní zákazníky, je třeba uvědomit si, že tyto vyžadují v některých částech trochu jiný přístup. Prozradím vám tedy nyní několik extra tipů, které se vám v jejich budování budou hodit. Pokud máte eshop zaměřený na koncové zákazníky, doporučuji vám ani tak kapitolu nepřeskakovat, i vy zde můžete najít několik zajímavých vychytávek, které vám mohou pomoci.

Čas stojí peníze a firemní zákazník, zvláště ten, který u vás nakupuje opakovaně velmi pravděpodobně nebere nákup jako téma na trávené volného času. Chce ho mít co nejrychleji a nejefektivněji za sebou. Ulehčete mu to. Jak? Například tím, že:

  1. umožníte vkládat do košíku ne až z detailu produktu, ale rovnou z přehledu kategorie či výsledků hledání, jinými slovy z výpisu produktů
  2. bude fungovat vyhledávání zboží a jeho rychlé vkládání do košíku podle kódu produktu a EAN, zákazníci tak budou moci snadno nakupovat například pomocí čtečky čárových kódů
  3. umožníte zákazníkům objednávat přímo z jejich prostředí nebo systému – například přes API, nebo přes .csv nebo .xlsx soubor, vyjdete tak vstříc zákazníkům, kteří mají objednávky nachystané třeba v oblíbeném Excelu
  4. váš systém si bude pamatovat objednávku i po zavření prohlížeče
  5. v detailu zboží dáte zákazníkovi vědět, že daný produkt už má v košíku
  6. informujte o tom, kolik kusů zboží je v kartonu nebo na paletě, jaké jsou rozměry a hmotnost balení
  7. informujete zákazníka o reálném počtu produktů skladem případně ve kterém skladě je produkt dostupný
  8. pokud není zboží skladem, dáte zákazníkovi vědět, kdy bude naskladněno případně mu spustíte funkci „hlídacího psa“, který ho upozorní na naskladnění
  9. není-li zboží skladem nebo byl ukončen jeho prodej, nabídněte alternativní produkty či následníky
  10. v zákaznickém rozhraní archivujte všechny doklady (faktury, storna, dobropisy) a samozřejmě minulé objednávky, u nich mějte funkci „znovuobjednat“, vyjdete tím vstříc těm klientům, kteří nakupují obvykle ty samé produkty
  11. u zákazníků, kteří mají nastavenou nebo zasmluvněnou určitou firmu dopravy, nevyžadujte v košíku vyplňovat znovu a znovu stejné údaje, od adresy až po způsob dopravy či platby
  12. nechte eshop dostupný i nepřihlášeným uživatelům, neuzavírejte se tím před návštěvami robotů vyhledávačů, skrývat můžete například jeny ceny nebo tlačítka pro vložení do košíku.
  13. buďte otevřeni vendor marketingu, vaši odběratelé ho po vás možná budou požadovat….

Líbí se vám článek? Můžete ho odměnit - kupte mi kafe

Napsat komentář