Další zdroje příjmů pro váš eshop

Možná se budete divit, ale skutečně úspěšné eshopy nemají pouze jediný zdroj příjmů z prodeje svých produktů koncovým zákazníkům. Je to jako jakékoli jiné podnikání. Spoléhání se na jediný penězovod by bylo krátkozraké a neopatrné. K tomu, abyste vybudovali stabilní a dlouhotrvající byznys, je potřeba najít o další centra profitu, nebo chcete-li penězovody, které podpoří hlavní jádro obchodu.

Skvělým příkladem je Amazon. Všichni ho známe jako nákupní centrum. Znatelným penězovodem je ale i jeho cloudová služba na pronájem výpočetní kapacity AWS, má nemalé příjmy nejen z prodaných a vlastních vyrobených produktů, ale i služby Prime, zajišťující rychlejší dodávky zboží (mimochodem hezký příklad využití efektu utopených nákladů) nebo streamovací služby. Amazon umožňuje prodej i třetím stranám a z každého prodaného kusu má opět provizi.

Česká Alza je také dobrým příkladem. Koupíte-li si notebook, nabídne vám k němu prodlouženou záruku nebo pojištění, instalaci či antivirus. Anebo si notebook vůbec nemusíte kupovat, jednoduše vám ho firma pronajme. A každé dva roky vám ho vymění za nový. Telefon dokonce co rok. Samozřejmě za poplatek z pronájmu, který bohatě pokryje cenu výrobku, a ještě další velice zajímavý profit ze služby. Alternativní zdrojem příjmu je i program Alza Premium, obdoba Prime od Amazonu.

Podobné vícezdrojové financování se dá jistě vymyslet i v dalších segmentech. Někteří naši konkurenti v cukrařině například pořádají kurzy zdobení dortů, kde si jednak vychovávají zákazníky, a ještě navíc ukazují svou odbornost a specializaci v praxi.

Další prostředky ji plynou z obchodní strategie v dodavatelsko-odběratelských vztazích. Tzv. vendor marketing činí zejména u větších eshopů významný zdroj příjmů. Vendor marketingu se proto budeme věnovat v samostatném článku.

Ostatní si také přečetli

Napsat komentář