Přechod na nové eshopové řešení

Pokud máte smůlu a již provozujete eshop na systému, který vás spíše omezuje, než pomáhá v rozvoji, často nezbývá nic jiného, než najít si lepší a migrovat. Migrace není legrace a je dobré se na ni připravit.

Sám jsem na jiná řešení přecházel ve svým eshopem několikrát. Když jsem jej koupil, fungoval na pronajatém řešení, které mi z řady důvodů nevyhovovalo. Změnili jsme na jiné a dopadlo to dobře. Pak se situace opakovala, „vyrostli“ jsme a potřebovali jsme jít dál. I tento přechod se díky součinnosti správců nového řešení povedl. Naimportovali jsme výrobky i zákazníky, historii jejich objednávek a správně přesměrovali webové adresy všech produktů, nejdůležitějších parametrických filtrů, statických i dynamických kategorií, článků v blogu a informačních stránek na nové adresy vzniklé jinou strukturou eshopu.

Uplynula nějaká doba a koupili jsme konkurenční eshop. Fungoval na řešení postaveném na míru pro bývalého majitele. Jednalo se o několik let starý systém, který vůbec nemyslel na to, že by mohl eshop jednoho dne vyrůst. Z hlediska našich procesů bylo nemyslitelné, abychom obsluhovali zákazníky z dvou rozdílných systémů. Změnili jsme tedy toto starší řešení doslova ze dne na den a přenesli nový eshop do námi používaného systému. Přestože jsme udělali většinu toho, co při předcházejících přesunech, nestačilo to. Byl to průšvih. Škody, které jsme nepáchali nepřipraveným přesunem, se napravovaly ještě více než rok poté. Poučení, která jsem si z toho odnesl, bylo velice drahé a stálo mě řádově miliony korun.

Hlavní však je – podobné kroky se nesnažte nikdy uspěchat. Pokud přesně nevíte, do čeho jdete, vždy se snažte najít si někoho, kdo buď něčím podobným již prošel, nebo se dokáže na věc podívat z jiného, nezaujatého pohledu a pomoci a poradit vám dřív, než uděláte nevratné kroky, které vás ve finále poškodí.

Líbí se vám článek? Můžete ho odměnit - kupte mi kafe

Ostatní si také přečetli

Napsat komentář