Co budeme prodávat? Co když mne stále nic nenapadá?

Někdy si říkám, co je horší, když vás nic nenapadá, nebo naopak, když máte nápadů příliš mnoho. Máte-li nápadů moc, nikdy nevíte, který je ten správný. Může se pak snadno stát, že ač se vám honí hlavou jedna sebelepší idea za druhou, nikdy nezačnete. Někdy je možná lépe začít s něčím, než čekat až na tu 100% myšlenku, se kterou prorazíte nebe světa.

Než jsem začal prodávat cukrářské potřeby, měl jsem dva jiné eshopy. S úplně jiným sortimentem. Nebylo to přesně to, co by mne naplňovalo a upřímně jsem v tom neviděl ani správný smysl. Ale nelituji toho, oba mne pomohli tam, kde jsem dnes. Naučil jsem se na nich plno věcí. Proto, i když vás ze začátku nenapadne přesně TO, nevadí, zkuste to s něčím jiným. A čím déle a víc se budete v eshopech pohybovat, tím víc začnete chápat a vnímat věci, které jsou pro provozování úspěšného online obchodu potřebné. Přijdete do styku s více lidmi, nejenom zákazníky, ale i ostatními eshopáři. Pohybujte se mezi lidmi, kteří přemýšlí podobně. Být eshopář, to není zaměstnání, to je způsob života.

Mluvte s lidmi o svých nápadech a nebojte se, nápad vám nikdo neukradne. Ač se vám to možná nezdá, nápadů je kolem plno. Zvláště podnikaví lidé jich mají desítky. A ví, že samotný nápad nemá až takovou cenu, skutečnou hodnotu má jeho realizace. John Steinbeck přirovnal jednou nápady ke králíkům, získáš jich pár a hned jak se naučíš, jak s nimi zacházet, budeš jich mít desítky. Budete-li trpěliví, přijdou. Tedy pokud to nebude ten typ trpělivosti, o které hovoří jeden můj oblíbený vtip: „Sedí Kohn v synagoze a modlí: „Bože, dej mi, ať jsem trpělivý… …ale hned prosím!“.

Jedna věc je jistá, vaše cesta bude plná neočekávaných nepříjemností a překážek. A velice pravděpodobně na ně nebudete v daný okamžik připraveni, nenechte se tím zdeptat, snažte se udržet hlavu nahoře a berte to jako lekce. Jedna kniha vám nepomůže stát se skvělým eshopářem, ale ukáže vám, jak věci fungují. A když víte, jak věci fungují, budete je schopni mnohem lépe používat.

Ptejte se lidí na jejich problémy, snažte se je pojmenovat a přemýšlejte o tom, jaké řešení byste mohli nabídnout. Pokud se lidí bojíte, nebo zatím ještě nemáte tolik možností, procházejte si třeba fóra či komentáře pod články s vaší tématikou. Na co se lidé ptají, co jim chybí? V okamžiku, kdy se začnete na svět dívat perspektivou svých zákazníků, objevíte jejich potřeby a přání.

Snažte se co nejvíc definovat své zákazníky. Třeba geograficky, sociálně, příjmově, na základě zálib a koníčků. Říct, že budete prodávat sekačky majitelům zahrádek nestačí. To je příliš široké. Ovšem, když si definujete majitele předzahrádek do 20 m2 nebo naopak majitele lučních pozemků v horských oblastech, rázem jste o kilometry blíž. To je mnohem lepší zacílení. Soustřeďte se na konkrétní výsek. Pamatujte na to, že nemůžete obsloužit všechny a že menší může v obchodě znamenat více.

V okamžiku, kdy si uvědomíte své schopnosti, znalosti a vizi, můžete to začít spojovat s tím, co jste se dozvěděli v průběhu průzkumu zákaznických potřeb a přání. A právě tady se dostáváme do stádia, kdy sami začínáte vytvářet tržní niku.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient