Když se vás nyní zeptám, abyste mi řekli název vašeho oblíbeného eshopu nebo výrobku, třeba auta nebo telefonu, co mi odpovíte? Co se vám při jeho vyslovení vybaví? Vybaví se vám jeho ZNAČKA – BRAND.
Nebude to pravděpodobně ani jeho logo, ale ani jeho vzhled – design. Bude to pocit. Pocit, který cítíte, když o výrobku, službě nebo eshopu mluvíte. Značka není logo, není to corporate identity manuál a paradoxně, není to dokonce ani konkrétní výrobek.
Přesto všechny tyto prvky dohromady mají jistý a částečný vliv na to, jak značku vnímáte. Skvěle o tom hovoří ve své knize The Brand Gap branding guru Marty Neumeier[1].
Značka reprezentuje to, co od vás zákazníci očekávají. A ti ve většině případů očekávají naplnění svých snů a tužeb. Lidé očekávají, že jim jejich touhy a sny splníte. Pokud se vám to povede, pak vás budou považovat za skvělou a milovanou značku – lovemark.
David Ogilvy o značce mluví podobně: “Značka je to, co po vás zůstane, když vám shoří továrna.“
[1] Recenzi na knihu The Branding Gap si můžete přečíst na blogu https://www.michalkubicek.cz/recenze-marty-neumeier-the-brand-gap-audiokniha/