Claim, motto, heslo…

Potřebujete-li napovědět zákazníkům, o čem je váš eshop, docela dobře můžete vaše zákazníky nasměrovat mottem, heslem nebo claimem, chcete-li.

Claim by měl slovně vyjadřovat celkovou zkušenost, kterou chceme, aby měl zákazník s naší značkou.

Třeba jako Nike: Jednoduše to udělej – Just do it. AirBank – I banku můžete mít rádi. Nebo sušenky, u kterých víte, že vás nabijí energií na celé dopoledne – Bebe Dobré Ráno (všimněte si, že ti se snažili dostat citové zabarvení už do samotného názvu výrobku). A ještě jedny sušenky: Tatranky, energie sbalená na cesty. Radost z jízdy (BMW). Nebo Seznam: Najdu tam, co neznám. Shell, aby váš motor skvěle Shell. Cítíte tu jemnou manipulaci?

My se snažili taky lidi trošku nasměrovat, proto jim ve Světě cukrářů říkáme, „Pečeme v tom s vámi….“. V rozhlasové reklamě, kde nemusí být hned na první poslech jasné, že to nejsme my, kdo peče, ale vy, zákazníci pak dodáváme „Potěšte ty, které máte rádi…“

Slogan může lidi ovlivnit, pokud ho často opakujete a pokud s ním zacházíte v kontextu kampaně. Pokud claim něco slibuje, nesmíte lidi v reálu zklamat. Pokud byste do motoru nalili benzin značky Shell a on by se za pár kilometrů zadřel, asi by tím lidi firma zákazníky notně dopálila.

Pokud se chcete inspirovat, podívejte se na web Marka Hrkala, autora knížky Odprezentuj, kde najdete přehled nejchytlavějších českých claimů – najdete ho na adrese https://www.marekhrkal.cz/reklamni-slogany/.

Napsat komentář