Mnoho lidí se domnívá, že značka je logo. Ten obrázek, který vidíte obvykle vlevo nahoře na každé stránce. Ne. Logo je jen jedna z částí brandingu.
Někdy více, někdy méně důležitá. Podívejte se na největší světové značky mobilních telefonů a jejich loga.
Apple. Ok, tady logo skutečně symbolizuje to, s čím značka začínala. Chtěla si ukousnout kus trhu, který tehdy existoval, chtěla ukázat, že i dvojka hackerů z garáže umí nabídnout a dodat to, co tehdy velké a nedostižné značky. Ukazuje tak drzost, se kterou tehdy na začátku vkročili na trh.
A co ukazuje donedávna ještě jednička trhu s mobilními telefony – Nokia? Obyčejný nápis.
A co Samsung, lovemark číslo dvě na trhu? Taktéž.
Jak vidíte, značku logo nedělá. Dělá ji pocit, který se vybuduje časem. Ne logo, které někdy bývá to první, nad čím začne začínající eshopář nebo podnikatel přemýšlet. Jedno z nejzapamatovatelnějších log na světě má řetězec IKEA. Pár písmen v obdélníku. Logo není to, co udělá vaši značku unikátním.
Takže moje doporučení zní: Nepřemýšlejte o logu, přemýšlejte o značce. O pocitu, který by z vašeho obchodu měli zákazníci mít.