Pay Per Post aneb Jak si koupit PR článek na blogu?

V polovině roku 2009 vznikla na českém Internetu nová služba. Jmenuje se Placla (zkratka z placené články) a v podstatě jde o systém, kdy se na jedné straně registrují blogeři, kteří jsou ochotní za určitou úplatu na svém článku zveřejnit a hlavně napsat PR článek. Na straně druhé pak inzerenti – zájemci o tuto službu. Platíte zde ne za odkazy (i když ty jsou součástí článků), ale za jeho napsání a zveřejnění – pay per post. Prvním takovým systémem, který ale nebyl doposud nasazen veřejně, je konkurenční Diky.cz.

Placla je zajímavý v tom, že inzerent a tedy potenciálně ani vyhledávač netuší, jaké blogy jsou v systému zaregistrované. Tím jsou blogy chráněny od nepříjemného zájmu vyhledávačů a pokud jsou autoři článku šikovní a jejich blog nevypadá jako linkfarma nebo PR farma, na to, že na svém blogu prodávají v článcích zpětné odkazy, v podstatě nejde přijít. (I když kdyby měli administrátoři vyhledávačů eminentní zájem takové blogery odhalit, určitě by se jim to povedlo)

Placla funguje tak, že si jako inzerent zadáte požadavek na článek, své podmínky (například, že chcete, aby se ze článku odkazovalo na váš web se spojení s určitým anchor textem) a nabídnete cenu. Minimální cena je 100 korun za článek. Aktuálně se nejvyšší nabídka pohybuje kolem tří stovek. Bloger vidí poptávky inzerentů a pokud se mu článek hodí do „portfolia“, cena se mu zdá adekvátní, přijme poptávku. V tu chvíli se zobrazí jeho akceptace inzerentovi, a pokud tomu se blog líbí, obchod je uzavřen. Bloger napíše článek, umístí ho a inkasuje peníze. Několik procent z jeho odměny jde provozovateli systému, který setkání mezi inzerentem a blogerem zorganizoval.

Uvidíme, jak se nové Placle bude dařit. Ze kuloárů totiž vím, že se na český trh chystá minimálně jeden další podobný projekt. Nechejme se tedy překvapit…

16 thoughts on “Pay Per Post aneb Jak si koupit PR článek na blogu?

  • avatar
    15. 6. 2012 at 09:37
    Permalink

    Dovolím si trošku rejpnout do lidí, kteří si za články platí. Já jsem na svém webu dokázal vytvořit takové články, které mě na slovo uvedeno jako moje jméno hodí na první místo na G … 🙂 Bez placení a podobně.

    Reply
    • avatar
      15. 6. 2012 at 10:30
      Permalink

      Vážený Samsungu, protože jste tak úspěšný, jistě vám nebude vadit, když jsem smazal z vašeho komentáře odkaz na váš web.

      Reply
    • avatar
      19. 6. 2015 at 10:38
      Permalink

      a k čemu ti to je?Potřebuješ pozice na fráze kteří lidi hledají a ty jsou konkurenční. a tím pádem musíš vyhledávačům neustále opakovat že tomuto slovu/frázi tvůj obsah odpovídá lépe než konkurence. Placené články (nikoliv PR) jsou dle mě ideální způsob.Pokud máš pornokatalog a biduješ na telefonech holek pak je to fajn ale pokud tvý jméno nic neznamená nebo nejsi VZO tak ti to je platný jako sáňky v létě.

      Reply
  • Pingback: Malé zamyšlení o projektu PlaCla.cz | BloxxterNet

  • Pingback: BloxxterNet » Propagace pomocí Pay per Post aneb čisté SEO pomocí Placla.cz

  • Pingback: Propagace pomocí Pay per Post aneb čisté SEO pomocí Placla.cz « Bloxxter

  • avatar
    2. 1. 2010 at 13:00
    Permalink

    Myslím si, že pokud by se rozjelo více webů s nabídkou pay per post, už by se vyplatilo se tím i živit. Při ceně článku 100 a rychlosti 1 post/20 minut = 300Kč za hodinu. Podmínkou je vytvoření několika blogů, s nejpoptávanějším tématem. Například oblečení je poptávané docela dost ale nemyslím, že by bylo moc blogů o oblečení. Já mohu nabídnout na webu Prohledame.cz na kterém jsem rozjel tématické PR weby na subdoméně, zřízení webu obleceni.prohledame.cz nebo jakýkoli jiný. Pak bez nákladů na doménu a hosting může uživatel psát PR články.

    Reply
  • avatar
    3. 11. 2009 at 17:10
    Permalink

    Vyskusali sme.

    Myslim, ze najvacsim kamenom urazu bude kvalita napisanych clankov. Skusobne sme zadali 10ks clankov po 100Kc. Poziadavky sme radsej nechali volnejsie.

    1-2 weby nas prekvapili dobrou kvalitou clankov. Bohuzial viac webov nas prekvapilo tym, ze pod clankom si predstavuju 1-2 vety a link. Chapem, ze odmena nebola vysoka, ale ked sa mi zda malo, tak predsa neberiem, nie…

    Systemu by vyrazne pomohla automaticka spatna vazba od zakaznikov (alá itrader, alebo heureka).

    Reply
  • Pingback: PR články « SEO

  • avatar
    30. 8. 2009 at 12:21
    Permalink

    Při tvorbě Placly jsem se inspiroval Payperpost.com a Reviewme.com ,tudíž to není originální myšlenka. V zahraničí je těchto služeb cca desítka.

    Reply
  • avatar
    23. 8. 2009 at 09:00
    Permalink

    tak ja netvrdim ze je to napad originalny. V zahranici je ovela viac takychto systemov napriklad aj teliad

    Reply
  • avatar
    21. 8. 2009 at 21:27
    Permalink

    Honza Páv: Rozdíl mezi PR a placeným článkem se často velmi stírá.

    Tom@s: V zahraničí už poměrně úspěšně funguje služba PayPerPost.com, takže o původnosti nápadu tu není řeč, nicméně jak se zmiňuji v závěru článku, něco podobného se chystá (nezávisle na Placle)

    Reply
  • avatar
    21. 8. 2009 at 17:22
    Permalink

    takyto system tu uz chybal. Je ale zaujimave pozorovat trend kopirovania directo a teraz dalsie 2 podobne systemy, som zvedavy kedy niekto skopiruje tento napad.

    Reply
  • avatar
    21. 8. 2009 at 09:01
    Permalink

    Dobrý den.
    Můžu mít jednu otázku?

    Celý svůj krátký profesní život si myslím, že existuje rozdíl mezi PR článkem a placeným článkem. Pravdou je, že ve všech ceníkách internetové reklamy jsou placené reklamní články jako PR články označovány, ale každému, kdo alespoň přičichl k teorii PR, musí být ten rozdíl jasný, ne?

    O Placla a Pay-per-post jsem napsal článek, třeba bude pro některé z čtenářů užitečný.
    http://eikasia.cz/index.php/reklama/placla-a-dostala-zaplaceno-aneb-psani-o-pay-per-post/

    Díky a přeju fajn den.

    Reply
  • Pingback: 1. zprávy » Michal Kubíček // Pay Per Post aneb Jak si koupit PR článek na blogu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *