Základy linkbuildingu aneb Jak na budování zpětných odkazů

Jak na linkbuilding bylo téma poslední květnové přednášky v Bratislavě. Nejprve jsme si pověděli něco málo o systému hodnocení stránek, protože ten je v linkbuildingu (ať se nám to líbí či ne) jedním z určujících faktorů. Pro ty, kteří neví, o čem píšu: vyhledávače hodnotí webové stránky na základě několik set/tisíc parametrů. Jedním z nejviditelnějších, už vzhledem k tomu, že je relativně snadno veřejnosti kodifikovatelný a pomocí nejrůznějších lištiček a nástrojů prezentovatelný, je tzv. rank. Google využívá tzv. PageRank, Seznam zase S-rank.

Zjednodušeně to funguje jako na tomto obrázku:

ranky

Čím víc smajlíků na vás odkazuje, tím více jste vysmátí a tím větší je váš smajlík… (autor obrázku)

Následně jsme si v krátkosti povídali o tématičnosti odkazů, o jejich kvalitě a třeba i o tom, že 50 odkazů z 1 webu není to samé jako 1 odkaz z 50 domén. Mluvili jsme o redistribuci ranků pomocí interních odkazů, což souvisí například s tím, jak dát vyhledávačům vědět, které stránky v rámci naší prezentace považujeme za opravdu důležité. 

Posluchači se dozvěděli, co je to anchor text a jak by měl správná anchor text vypadat. Opět odskočím pro ty, kteří v SEO tápají: anchor text = textový popisek, viditelný, který je „zodkazovaný“ a prokliknutelný v tzv. hyperlinkovém odkazu. Slova obsazená v anchor textu mohou vyhledávači „poradit“, o čem si návštěvníci a majitelé odkazujících stránek myslí, že je obsah odkazovaných stránek. Proto slova jako „klikněte zde“ nejsou až tak relevantní jako konkrétní klíčové spojení. Třeba, když budet odkazovat na tento článek, tak mu půmůžete víc, když použijete slovní spojení „linkbulding“ než „linkbuilding zpětné odkazy„.

Hovořili jsme o tom, co je to long tail, zda je lepší odkazovat na homepage webu nebo podtránky, a pokud ano, tak kam. Co je to landing page a linkbaiting. Jak získávat odkazy přirozeně, jak aktivně a jak pasivně. Jak pomocí RSS agregátorů a jak na registraci odkazů v katalozích. Víc si můžete prohlédnout v přiložené přednášce:

7 thoughts on “Základy linkbuildingu aneb Jak na budování zpětných odkazů

  • avatar
    24. 9. 2013 at 00:07
    Permalink

    Zajímavý, ale přeci jen, toto jsou takové teoretické základy, které se člověk leckde dočte. Zajímaly by mne praktické základy, ale úplné. Mám představu jak to funguje atd., tohle chápu – Ale konkrétně jak začít, když žádné ranky ještě nemáte…? Nedávno jsem jen tak jako koníček (fakt nás to prostě baví) spustil herní magazín http://www.neogamer.cz (jo asi je to blbina – ale to neřešme). Co bych měl dělat, komu nabídnout například výměnu odkazů? Jak vůbec docílit nějakýho základního ranku? 🙂

    Reply
  • avatar
    21. 2. 2012 at 07:51
    Permalink

    Jo, smajlíci jsou pěkní. V prezentaci zmiňované mikrostranky.com teď nefungují – neznáte někdo něco podobného?

    Reply
  • avatar
    26. 6. 2011 at 18:48
    Permalink

    Ty smajlíci jsou super. Také se mi líbí že člověk podle toho pochopí jak to funguje. Pěkné

    Reply
  • avatar
    5. 5. 2011 at 19:23
    Permalink

    Moc pěkné stránky, držím palce a rád zase někdy přijdu. Jen tak dál

    Reply
  • avatar
    9. 7. 2010 at 13:29
    Permalink

    Ty smailíci jsou dobrý, takhle to člověku aspoň hned řekne o co jde a jak to zjednodušeně funguje.

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *