Jak na linkbuilding bylo téma poslední květnové přednášky v Bratislavě. Nejprve jsme si pověděli něco málo o systému hodnocení stránek, protože ten je v linkbuildingu (ať se nám to líbí či ne) jedním z určujících faktorů. Pro ty, kteří neví, o čem píšu: vyhledávače hodnotí webové stránky na základě několik set/tisíc parametrů. Jedním z nejviditelnějších, už vzhledem k tomu, že je relativně snadno veřejnosti kodifikovatelný a pomocí nejrůznějších lištiček a nástrojů prezentovatelný, je tzv. rank. Google využívá tzv. PageRank, Seznam zase S-rank.
Zjednodušeně to funguje jako na tomto obrázku:
Čím víc smajlíků na vás odkazuje, tím více jste vysmátí a tím větší je váš smajlík… (autor obrázku)
Následně jsme si v krátkosti povídali o tématičnosti odkazů, o jejich kvalitě a třeba i o tom, že 50 odkazů z 1 webu není to samé jako 1 odkaz z 50 domén. Mluvili jsme o redistribuci ranků pomocí interních odkazů, což souvisí například s tím, jak dát vyhledávačům vědět, které stránky v rámci naší prezentace považujeme za opravdu důležité.
Posluchači se dozvěděli, co je to anchor text a jak by měl správná anchor text vypadat. Opět odskočím pro ty, kteří v SEO tápají: anchor text = textový popisek, viditelný, který je „zodkazovaný“ a prokliknutelný v tzv. hyperlinkovém odkazu. Slova obsazená v anchor textu mohou vyhledávači „poradit“, o čem si návštěvníci a majitelé odkazujících stránek myslí, že je obsah odkazovaných stránek. Proto slova jako “klikněte zde” nejsou až tak relevantní jako konkrétní klíčové spojení. Třeba, když budet odkazovat na tento článek, tak mu půmůžete víc, když použijete slovní spojení “linkbulding” než “linkbuilding zpětné odkazy“.
Hovořili jsme o tom, co je to long tail, zda je lepší odkazovat na homepage webu nebo podtránky, a pokud ano, tak kam. Co je to landing page a linkbaiting. Jak získávat odkazy přirozeně, jak aktivně a jak pasivně. Jak pomocí RSS agregátorů a jak na registraci odkazů v katalozích. Víc si můžete prohlédnout v přiložené přednášce:
Ostatní si také přečetli
- Začínáme blogovat: Seznam 200 českých a slovenských katalogů nejen pro linkbuildery
- Jak zaregistrovat stránky do 60 katalogů za 60 minut
- Jak na zpětné odkazy a linkbuilding - otázky a odpovědi
- Rozjíždíme eshop I.: Jak si dělat SEO svépomocí aneb Kam dát odkaz?
- Vyzkoušejte si Collabim v plné verzi na dva měsíce...
Zajímavý, ale přeci jen, toto jsou takové teoretické základy, které se člověk leckde dočte. Zajímaly by mne praktické základy, ale úplné. Mám představu jak to funguje atd., tohle chápu – Ale konkrétně jak začít, když žádné ranky ještě nemáte…? Nedávno jsem jen tak jako koníček (fakt nás to prostě baví) spustil herní magazín http://www.neogamer.cz (jo asi je to blbina – ale to neřešme). Co bych měl dělat, komu nabídnout například výměnu odkazů? Jak vůbec docílit nějakýho základního ranku? :)
Moc pěkný článek, čtenáře bych odkázal také na několik našich rad ohledně linkbuildingu na http://www.webcesky.cz/linkbuilding/
Jo, smajlíci jsou pěkní. V prezentaci zmiňované mikrostranky.com teď nefungují – neznáte někdo něco podobného?
That’s not just logic. That’s really senislbe.
Ty smajlíci jsou super. Také se mi líbí že člověk podle toho pochopí jak to funguje. Pěkné
Moc pěkné stránky, držím palce a rád zase někdy přijdu. Jen tak dál
Ty smailíci jsou dobrý, takhle to člověku aspoň hned řekne o co jde a jak to zjednodušeně funguje.