Snadné dolování hledaných klíčových slov z Google Search Console

Dnes si povíme o jednom ze zdrojů klíčových slov pro váš web může být nástroj Google Search Console. Základní přehled Najdete snadno – v záložce Výkon (vpravo v menu to je hned druhá položka). Zde najdete dotazy, na které se vaše stránka objevuje ve výsledcích hledání. Jako rychlá informace to je fajn. Jak však s takovým přehledem pracovat dál a jak ho využít v praxi?

Nejprve je třeba tato data dostat do nějakého rozumného formátu, se kterým můžeme pracovat. Naštěstí existuje šikovný doplněk do online tabulkového editoru od Google. Najdete ho v G Suite Marketplace a je zadarmo. Doplňek Search Analytics for Sheets stáhne data ze Google Search Console do tabulky Google Sheets a lze využít nejenom na jednorázové stahování, ale i pravidelné zálohy. To se hodí, data v Search Console jsou totiž uchovávaná jen omezenou dobu.

Nejprve tedy doplněk nainstalujeme. To provedeme v Marketplace kliknutím na tlačítko INSTALOVAT. Doplňku bude třeba dát oprávnění pracovat s vašimi tabulkami a propojení a čtení dat z Google Search Console. Samozřejmostí je, že vaši stránku již máte v GSC přidanou a autorizovanou. Jakmile provedete instalaci, která sestává skutečně jen z pár prokliků, otevřete si novou tabulku na Google Disku.

Pokud se vám instalace pluginu povedla, jděte do předposlední záložky nahoře v menu (Doplňky nebo Add-ons) a zde si otevřete nabídku Search Analytics for Sheets a klikněte na Open Sitebar. Po pravé straně se vám objeví nová nabídka. Zde vidíte tři záložky. Nás bude nejprve zajímat ta s názvem Requests. Nejprve si vybereme stránku, kterou chceme sledovat, můžete si vybrat období, jaké vás zajímá, typ hledání (Web) a seskupení (Group By). Nás zajímají nyní klíčová slova neboli dotazy, na které nás lidé na Google nacházejí. Vybereme tedy Query. Pak už jen stačí kliknout na Request Data. Klíčová slova se vám tak objeví ve formátu, který můžete snadno exportovat či kopírovat. Osobně si data ještě čistím, a to jednak podle míry prokliku (CTR) a poštu hledání (Immpressions). Protože u většího eshopu můžete takových slov dohledat skutečně mnoho, omezuji obvykle slova na ta, která mají určitý minimální počet zobrazení (hledání) v kombinaci s mírou prokliku.

Kompletní popis, jak se s doplňkem (v angličtině) pracuje najdete na stránce autora Mihaia Aperghise.

Co s takovým seznamem klíčových slov?

U vyexportovaná či zkopírovaných slov můžeme začít sledovat pozice ve vyhledávačích a jejich posuny. K tomu se vám hodí třeba Collabim. Osobně se dívám také na slova, která jsou současně dostatečně hledaná a náš eshop je na ně na první až druhé stránce hledání ale současně není mezi prvními třemi až pěti výsledky hledání. U takových slov, pokud se nejedná o příliš konkurenční spojení, obvykle stačí získat jen několik odkazů, aby získaly vyhledávače dojem, že právě vaši stránku by měl vy výsledcích hledání posunout na vyšší pozice. Takto mohu snadno významně zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů s relativně malou námahou. Obvykle k tomu stačí získat několik odkazů třeba z placených článků.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient