Checklist správného nastavení Google Analytics

Co nezměříš, to nezlepšíš,“ říká známé přísloví a v online prostředí to platí dvojnásob. Naštěstí mají eshopáři k dispozici mnoho nástrojů na měření a analýzu chování návštěvníků na webu. Jedním z nejrozšířenější a především zdarma, jsou Google Analytics (GA). Aby však GA správně fungovalo a zaznamenávalo vše co má, je potřeba je správně nastavit. K tomu používám níže uvedený seznam úkolů – checklist s téměř šedesáti úkoly. Projděte si nastavení GA podle něj a ušetřete několik tisíc za nastavení od konzultantů.

Celková kontrola v sekci Správce (vlevo dole ikonka ozubeného kolečka)

  • Existují minimálně dva výběry dat – Hlavní (na čistá data – s filtry a úpravami) a Záchranný (bez úprav a filtrů na surová data)

Nastavení ve sloupci Účet 

  • NASTAVENÍ ÚČTU – Je nastavena správná země, máte odsouhlaseny poslední podmínky použití služby.
  • SPRÁVA UŽIVATELŮ ÚČTU – K účtu mají přístup pouze ti uživatelé, kteří jsou oprávnění včetně adekvátního rozsahu pravomocí – pozor nastavení na úrovni účtu platí i pro podřazené služby (weby) a výběry dat
  • VŠECHNY FILTRY – nejsou duplikované, neopakují se zbytečně. Výhodou filtrů na úrovni účtu je, že se následně dají aplikovat snadno pro různé weby a výběry dat. Tzn. máte-li například více eshopů a u všech chcete nastavit, aby se nezapočítávali přístupy z vaší firmy, nastavíte tento filtr na jednom místě a následně jej přiřadíte konkrétním výběrům dat. Mezi nejčastější filtry patří:

Nastavení ve sloupci Služba

  • NASTAVENÍ SLUŽBY
    • Výchozí adresa URL je shodná s webem, je nastaven správně i protokol (https/http)
    • Výchozí výběr dat je ten nejčastěji používaný
    • Povolení manuálního značkování je odškrnuté, případně je k tomu jasně řečený důvod
    • Máte zapnuto Aktivovat demografické přehledy a přehledy zájmů 
    • Máte zapnuto Použít rozšířenou atribuci odkazu
    • Máte zapnuto Aktivace metriky Uživatelé v přehledech
  • ÚDAJE O MĚŘENÍ
    • Máte vložený správný měřicí kód na všech stránkách všeho webu
    • Shromaždování dat – zapnuto pokud používáme remarketing přes GA
    • Shromaždování dat – ujištění, že je zmíněno v cookie liště, nebo v podmínkách o užití webového rozhraní
    • Uchovávání dat – nastaveno v souladu s privacy policy na webu a GDPR podmínkami uvedenými na webu
    • Nastavení relace – Relace je na 30 min nebo je důvod proč je jinak
    • Nastavení relace – Kampaň je na 6 měsíců nebo je důvod proč je jinak
    • Zdroje organického vyhledávání – Pokud je enormní návštěvnost neznámého českého vyhledávače, tak je přidaný
    • Seznam vyloučených odkazujících zdrojů – obsahuje doménu/y webu
    • Seznam vyloučených odkazujících zdrojů – Obsahuje všechny platební brány nebo jiné weby, na které se uživatel dostane během návštěvy webu a pravidelně se ihned vrací zpět
  • PROPOJENÍ SLUŽEB – všechny služby – jsou propojeny nástroje, které používáte (Search Console, Google Ads, Optimize, Ad sense, …)
  • DEFINICE PUBLIKA – Publikum – nastaveno pokud se používá remarketing přes GA
  • VLASTNÍ DEFINICE – Nastavené dimenze nebo metriky, pokud je analytika pokročilejší

Nastavení ve sloupci Výběr dat

  • Nastavení ve sloupci Výběr dat pro FILTROVANÝ PŘEHLED
    • NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT
      • Je vyplněná adresa webu vč. správného protokolu (https/http)
      • Je nastavená správná časová zóna
      • Není vyplněná výchozí stránka
      • Jsou vyloučené parametry v adrese URL, pokud je potřeba
      • Je nastavena správná měna, zejména u Ecommerce webu
      • Je zaškrtnuté filtrování robotů
      • Je zapnuté interní vyhledávání, pokud existuje
      • Interní vyhledávání má vyplněný parametr
      • Interní vyhledávání má zaškrtnuté „Odstranit z adresy URL“
      • V případě že lze použít kategorii, je zapnutá a nastavená i kategorie
    • CÍLE – Jsou nastaveny Cíle, pokud nějaký na webu máte, obvykle to bývá nákup, odeslání poptávkové či kontaktního formuláře atd.
    • FILTRY – Jsou přiřazené (např. vlastní IP adresa, filtrace jen na moji doménu, převod na malá písmena u kampaňových parametrů, …)
    • NASTAVENÍ KANÁLU
      • Správa výrazů spojených se značkou – Jsou zadané výrazy spojené se značkou, zejména názvy vaší značky, eshop atd.
      • Seskupení kanálů u Social přidat: Nebo / Zdroj / odpovídá regulárnímu výrazu / facebook|instagram|pinterest|twitter
      • Projít Akvizice – Veškerá návštěvnost – Kanály a Other a podívat se, na nezvyklé zdroj a nesprávně nastavené a tyto následně opravit v Nastavení výběru dat – Nastavení kanálů > Seskupení kanálů
      • Projít Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj/Média a podívat se, na nezvyklé zdroj a nesprávně nastavené a tyto následně opravit v Nastavení výběru dat – Nastavení kanálů > Seskupení kanálů
    • Jde-li o obchod, je zapnuto Nastavení elektronického obchodu vč. Aktivovat přehledy rozšířeného elektronického obchodu
  • Nastavení ve sloupci Výběr dat pro NEFILTROVANÝ PŘEHLED – SUROVÁ DATA (ZÁCHRANNÝ PROFIL)
    • NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT
      • Je vyplněná adresa webu
      • Je nastavená správná časová zóna
      • Není vyplněná výchozí stránka
      • NEJSOU vyloučené parametry v adrese URL, pokud je potřeba
      • Je nastavena správná měna, zejména u eshopu
      • NENÍ zaškrtnuté filtrování robotů
      • Je zapnuté interní vyhledávání, pokud existuje
      • Interní vyhledávání má vyplněný parametr
      • Interní vyhledávání NEMÁ zaškrtnuté „Odstranit z adresy URL..“
      • V případě že lze použít kategorii, je zapnutá a nastavená i kategorie
    • CÍLE – Jsou nakonfigurované a aktivní
    • FILTRY – NEJSOU přiřazené žádné filtry

Líbí se vám článek? Můžete ho odměnit - kupte mi kafe

Napsat komentář