Vyhledávač Google spustil ve své anglické mutaci několik zajímavých funkcí, které jednak pomohou v hledání a jednak je můžeme využít při samotné optimalizaci stránek pro vyhledávače. Konkrétně se jedná o vyhledávání dalších možných frází a klíčových slov a spojení. Vím, možná už dávno používáte funkce jako Keywords Suggestion Tool asociovaný s reklamním PPC programem Google AdWords, možná občas využijete guglí “našeptávač” nebo statistiky hledání na Seznamu. Nová funkce příbuzných hledacích dotazů mi však připadá na obsluhu mnohem jednodušší, práce s ní je rychlejší a výsledky přehlednější.
Jak jsem už podotkl, funguje zatím jen v anglické verzi vyhledávače, věřím však, že s tempepm, jakým lokalizuje česká pobočka jednotlivé slzžby je jen otázkou času, kdy podobnou fičuru uvidíte na Google.cz.
Takže nyní, jak na to:
Nejprve si přepněte do anglické verze vyhledávače.
Pak si nezapoměňte překliknout, aby se vám stránky vyhledávali jen v češtině a následně vyhledejte vámi sledované klíčové slovo (v našem případě třeba “školení”). Poté, co vám Google vyhledá stránky, prokliknětě nový odkaz, který se vám objevil “Show options”:
Po levé straně se vám zobrazí lišta s různými nabídkami. V našem případě nás zajímá záložka Standard view > Related searches. Jakmile prokliknete, objeví se vám nad výsledky vyhledávání příbuzné dotazy k vašemu klíčovému slovu. Fráze vycházejí ze statistik hledání Google a o to jsou pro nás cennější znát, jak se lidé skutečně ptají.
Když už jsme u pokročilých možností řazení výsledků, zkuste si i funkci “kouzelné kolečko” (Wonder wheel) nebo časovou osu (Timeline). I tytoí údaje se vám mohou k mnohému hodit.
Přímý odkaz na výsledky hledání: http://www.google.com/search?q=%C5%A1kolen%C3%AD&hl=en&lr=lang_cs&sa=G&output=search&tbs=clue:1&tbo=1
A jakých způsobů hledání příbuzných dotazů ve vyhledávačích využíváte vy?
Ostatní si také přečetli
- Seznam je méně relevantní, Google rád diskuze a články aneb Jak na založení firmy na internetu
- Hledáme mezery v pokrytí klíčových slov (GAP analýza pro eshopy)
- Snadné dolování hledaných klíčových slov z Google Search Console
- Má smysl spoléhat se na statistiky hledanosti Seznamu?
- Rozjíždíme eshop I.: Jak si dělat SEO svépomocí aneb Kam dát odkaz?
Fajn článok, inak zobrazenie google je už dosť iné.
Perfektní, ale co počty (statistiky frekvence) zadávání klíčů do výhledávání?
Víš, které mi řeknou na jaký klíč zaměřit větší nebo menší pozornost při optimalizaci.
Ja mam od google rad tento nastroj – ktory vie lokalizovat i jazykovo a geograficky: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Docela zajímavé.
Diky za tipy