Posted on

Vyhledávač Google spustil ve své anglické mutaci několik zajímavých funkcí, které jednak pomohou v hledání a jednak je můžeme využít při samotné optimalizaci stránek pro vyhledávače. Konkrétně se jedná o vyhledávání dalších možných frází a klíčových slov a spojení. Vím, možná už dávno používáte funkce jako Keywords Suggestion Tool asociovaný s reklamním PPC programem Google AdWords,  možná občas využijete guglí „našeptávač“ nebo statistiky hledání na Seznamu. Nová funkce příbuzných hledacích dotazů mi však připadá na obsluhu mnohem jednodušší, práce s ní je rychlejší a výsledky přehlednější.

Jak jsem už podotkl, funguje zatím jen v anglické verzi vyhledávače, věřím však, že s tempepm, jakým lokalizuje česká pobočka jednotlivé slzžby je jen otázkou času, kdy podobnou fičuru uvidíte na Google.cz.

Takže nyní, jak na to:

Nejprve si přepněte do anglické verze vyhledávače.

google-pokrocile-hledani1

Pak si nezapoměňte překliknout, aby se vám stránky vyhledávali jen v češtině a následně vyhledejte vámi sledované klíčové slovo (v našem případě třeba „školení“). Poté, co vám Google vyhledá stránky, prokliknětě nový odkaz, který se vám objevil „Show options“:

google-pokrocile-hledani2

Po levé straně se vám zobrazí lišta s různými nabídkami. V našem případě nás zajímá záložka Standard view > Related searches. Jakmile prokliknete, objeví se vám nad výsledky vyhledávání příbuzné dotazy k vašemu klíčovému slovu. Fráze vycházejí ze statistik hledání Google a o to jsou pro nás cennější znát, jak se lidé skutečně ptají.

google-pokrocile-hledani3

Když už jsme u pokročilých možností řazení výsledků, zkuste si i funkci „kouzelné kolečko“ (Wonder wheel) nebo časovou osu (Timeline). I tytoí údaje se vám mohou k mnohému hodit.

Přímý odkaz na výsledky hledání: http://www.google.com/search?q=%C5%A1kolen%C3%AD&hl=en&lr=lang_cs&sa=G&output=search&tbs=clue:1&tbo=1

A jakých způsobů hledání příbuzných dotazů ve vyhledávačích využíváte vy?

4 Replies to “Jak vám Google poradí s klíčovými slovy”

  1. Perfektní, ale co počty (statistiky frekvence) zadávání klíčů do výhledávání?
    Víš, které mi řeknou na jaký klíč zaměřit větší nebo menší pozornost při optimalizaci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *