Jak vám Google poradí s klíčovými slovy

Vyhledávač Google spustil ve své anglické mutaci několik zajímavých funkcí, které jednak pomohou v hledání a jednak je můžeme využít při samotné optimalizaci stránek pro vyhledávače. Konkrétně se jedná o vyhledávání dalších možných frází a klíčových slov a spojení. Vím, možná už dávno používáte funkce jako Keywords Suggestion Tool asociovaný s reklamním PPC programem Google AdWords,  možná občas využijete guglí “našeptávač” nebo statistiky hledání na Seznamu. Nová funkce příbuzných hledacích dotazů mi však připadá na obsluhu mnohem jednodušší, práce s ní je rychlejší a výsledky přehlednější.

Jak jsem už podotkl, funguje zatím jen v anglické verzi vyhledávače, věřím však, že s tempepm, jakým lokalizuje česká pobočka jednotlivé slzžby je jen otázkou času, kdy podobnou fičuru uvidíte na Google.cz.

Takže nyní, jak na to:

Nejprve si přepněte do anglické verze vyhledávače.

google-pokrocile-hledani1

Pak si nezapoměňte překliknout, aby se vám stránky vyhledávali jen v češtině a následně vyhledejte vámi sledované klíčové slovo (v našem případě třeba “školení”). Poté, co vám Google vyhledá stránky, prokliknětě nový odkaz, který se vám objevil “Show options”:

google-pokrocile-hledani2

Po levé straně se vám zobrazí lišta s různými nabídkami. V našem případě nás zajímá záložka Standard view > Related searches. Jakmile prokliknete, objeví se vám nad výsledky vyhledávání příbuzné dotazy k vašemu klíčovému slovu. Fráze vycházejí ze statistik hledání Google a o to jsou pro nás cennější znát, jak se lidé skutečně ptají.

google-pokrocile-hledani3

Když už jsme u pokročilých možností řazení výsledků, zkuste si i funkci “kouzelné kolečko” (Wonder wheel) nebo časovou osu (Timeline). I tytoí údaje se vám mohou k mnohému hodit.

Přímý odkaz na výsledky hledání: http://www.google.com/search?q=%C5%A1kolen%C3%AD&hl=en&lr=lang_cs&sa=G&output=search&tbs=clue:1&tbo=1

A jakých způsobů hledání příbuzných dotazů ve vyhledávačích využíváte vy?

5 názorů na “Jak vám Google poradí s klíčovými slovy”

  1. Perfektní, ale co počty (statistiky frekvence) zadávání klíčů do výhledávání?
    Víš, které mi řeknou na jaký klíč zaměřit větší nebo menší pozornost při optimalizaci.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient