Anchor text u odkazů (prokliknutelný text) je důležitý, řekl by, že minimálně tak důležitý, jako je samotný titulek (mate značky title vaší stránky. Vyhledávačům totiž radí, co si ostatní lidé myslí o na stránce, na kterou odkazují. Google jde dokonce tak daleko, že když se ho zeptáte na výraz, který není na stránkách příliš frekventovaný, pomůže si slovy z indexu anchor textů. Nakonec to můžete vidět, pokud si kliknete sem tam na odkaz archivni verze vyhledané stránky na Google.
Tvar odkazů ale nesouvisí jenom s optimalizací stránek pro vyhledávače, souvisí také s použitelností samotné stránky, která odkazuje. Možná si někteří pamětníci pamatují diskuzi a následnou sérii článků na téma “klikni zde”, kde se rozebíralo, zda je lepší nabídnout návštěvníkům stránky informativní odkaz ve smyslu Více informací o výrobku xyz nebo Pro více informací klikněte zde.
Je jasné, že z hlediska SEO je vhodnější varianta první, z hlediska především nezkušených uživatelů je však vhodnější spíše druhá možnost. Jak z toho tedy vybruslit? Tj. uspokojit vyhledávače a zkušenější uživatele a současně 60leté babičcce, která sedí u Internetu podruhé v životě?
Jak to na svžch stránkách řešíte vy? Zajímá mne váš názor (v komentářích…)
Ostatní si také přečetli
- Jak zjistíte, ze kterých vyhledávačů přicházejí vaši návštěvníci
- Začínáme blogovat: pomohou RSS agregátory!
- Začínáme blogovat: Seznam 200 českých a slovenských katalogů nejen pro linkbuildery
- Landing page aneb přistávací plocha pro nové zákazníky
- Rozjíždíme eshop I.: Jak si dělat SEO svépomocí aneb Kam dát odkaz?
Anchor považuji za velmi hodnotný pro vyhledávače.
má to svoj význam ale nie všade sa to dá použiť čo je škoda
Text takto obalený má vliv. Anchor je to pravé ořechové pro vyhledávače.
Z mého pohledu je jistě anchor text přínosem. Pouze bych upozornil, že každý odkaz z tohoto textu by měl být smysluplný a zbytečně je nepsat moc často.
Já to řeším 50% pro babičky a 50% pro vyhledávače.
Pingback: Farář - rady a tipy pro začínající faráře » Školení
Já používám redakční systém Joomla, kde přímo v articlech je možnost zadat klíčová slova k vyhledávání, dále dodržuji správné nadpisy H1 a H2 a tvořím výměnné textové odkazy s použitím anchoru. Než vypustím článek do světa, vždy procházím weby s podobnou tématikou jako mám já (hledání pokladů a militárií s detektorem kovů) a porovnávám s hledáním klíčových slov ve full textu, poté volím nejvhodnější klíčová slova.
Tiež sa vždy snažím pokiaľ to môžem ovplyvniť, aby anchor obsahoval čo najrelevantnejšie kľúčové slová.
Web má být stavěn především pro uživatele, potom je dobré dát si otázku, kolik 60 letých babiček mi tam přijde … pokud jich bude desítky denně, pak 2. varianta, v opačném případě samozřejmě první :-)
Nielen z hladiska SEO a pouzitelnosti, ale aj z hladiska pristupnosti je 1. varianta prijatelnejsia.
Většinou se snažím o dobře formulovanou první variantu. Byla by škoda web „optimalizovat“ na slova „zde“ apod. místo cenných klíčových slov a spojení.
Neskuseni uzivatelia pomaly ale isto zmensuju svoj podiel, urcite 1 varianta.