Jak tedy moje pátrání probíhalo? Logicky jsem začal na Google. Na různé dotazy (callcentrum Ostrava, telesales Ostrava atd), mi na prvních místech vypadávali jen samé nabídky práce. Ne opravdu, vážení administrátoři vyhledávčů, když hledám callcentrum, skutečně nehledám práci. Zaplaťpánbu za Sklik a Adwords. Škoda jen, že jeho půvab žádné z ostravských callcenter neobjevilo. No nic, zkusím to jinak, co třeba takové Firmy.cz? V dané kategorii jsem našel pouze pět firem. K další jsem se dostal ještě po chvilce pátrání. Ta další byla známá hostingová firma z Ostravy, Banán. Sice na stránkách nabízela primárně pronájem zařízeného callcentra, ale po zavolání na číslo na webu, mi chlapík s technické podpory řekl, že o nějakém callcentru nic neví, ale že klidně mohu napsat mail a on to někomu předá. Hm…. Abych Banánu nekřivdil, po asi hodince nebo dvou se fakt někdo ozval zpátky a stím, že by mi tedy cto callcentrum ukázal. Protože jsem v tu dobu už byl někde 50 km od Ostravy, slušně jsem poděkoval a rozloučil se. Pokud známkuji, pak Banán u mne má horší trojku. Aspoň se ozvali zpátky…
O to tristnější bylo jednání resp. telefonáty do dalších firem. Zde je jejich rekonstrukce:
TeleExpress, s.r.o. – Provoz call centra.
Já: Dobrý den, prosím vás, poskytujete služby telesales?
Slečna, která zvedla telefon: Prosím? Nerozumím…
Já (někdy huhňám, tak jsem se opravil a vysvětlil…): Telesales, prodej po telefonu…
Slečna: Ano, něco takového v podstatě poskytujeme. Ale vedení tady není, tak můžete zavolat později?
Já: Ne, nemohu, děkuji.
Co mne udivilo a proč od této firmy nechci služby telefonního prodejce: Pokud poskytují něco “v podattě”, zřejmě to vůbec neposkytují. Pokud mne slečna místo požádání o telefon případně opsání si mého čísla z displeje vyzve, abych já jakožto potenciální zákazní zavolal později, pak ne, děkuji, nemám zájem.
Waftcom, s.r.o. – Nabízíme komplexní služby call centra. Aktivní a pasivní telemarketing. Podpora obchodního cyklu od marketingových …
Já: Dobrý den, prosím vás, poskytujete služby telesales?
Slečna: Tady jste se dovolal na recepci, pošlete nám mail.
Já: Děkuji, tom případě nemám zájem.
Klientské centrum, s.r.o. – Provozování call centra. Nabídka pasivního a aktivního telemarketingu, marketingových kampaní, administrativy a lek…
Dva neúspěšné hovory v rozmezí deseti minut. “Volaný účetstník právě hovoří” slyším při obou telefonátech. Po zbývajícíc den (volám cca v půl desáté ráno) a ani následující den se nikdo neozval zpět.
Tricall.cz – Call centrum poskytuje průzkum trhu, sjednávání schůzek a aktivní telemarketing.
Tady jsem před telefonátem trochu váhal. Danou firmu jsem již v minulosti kontaktoval a dojem byl takový, že z probírané spolupráce sešlo, prostě nejak “vyšuměla, protože se tehdy nidko neozval. Hovor jsem si tedy nechal až na konec. Nebudu ale napínat. S pánem jsme si popovídali a hovor jsme ukončili s tím, že se mi do odpoledne ozve. Neozval.
SIMIO, a.s. – Zprostředkování prodeje a služeb prostřednictvím telemarketingu.
Já: Dobrý den, prosím vás, poskytujete služby telesales?
Paní: Ano, pracujeme pro T-Mobile…
Já: A pracujete také pro jiné firmy?
Paní: Podle toho, co potrebujete, jestli to je velká zakázka, pro kolik callcenter. Dám vám mail na naši paní ředitelku, vypište jí požadavek…
Já: Děkuji.
Pokládám telefon.
Nevím, zda jsem moc náročný, nebo prostě jen na lidi do telefonu působím nezajímavě. To druhé našetestí řešit nemusím, neživím se jako prodejce po telefonu a ani neposkytuji služby callcentra. Proč firmy, které by měly působit jako profesionálové minimálně po telefonu a nabízejí prodej po telefonu, sami nejsou schopny zakázku získat, a to ani když o ni má osoba na druhé straně sluchátka skutečně zájem…?
Možná je to dobrý tip na podnikatelskou příležitost. Pokud jste tedy ti praví a opravdu umíte prodávat přes telefon, ozvěte se mi. Mailem.
A přitom ono je to tak těžké, vzit si telefon s tím, že se někdo z vedení ozve později…
Krásný popis toho,jak to u nás chodí ve službách. Že by nikdo neměl zájem a čas na a pro zákazníky?
Stejný problém i na Liberecku. Nakonec to řešíme vlastními silami a máme to jako doplňkovou pracovní činnost pro všechny zaměstnance (včetně šéfa), když je pracovně volněji.
Zcasti s vami Davide souhlasim. Take mam rad, kdyz mi klient sesumiruje sve pozadavky do mailu. Problem je, ze v 90% pripadu to klient nevi. A pokud bych ho prvnim hovorem spalil, dnes bych asi nepodnikal.
Skvele jsem se pobavil. Ale ted vazne, co jste cekal? Tim chci rict – pokud nejste ochotny napsat ani par radku do mejlu se specifikovanim svych pozadavku, nedivim se, ze Vas neberou vazne. Nemaji prece ani na co odpovedet.