V posledním postu jsem psal o mých oblíbených SEO nástrojích. Dnes bych stručně představil software, díky kterému vidím, co lidi na stánkách zajímá. Jmenuje se mYx. Divná zkratka vychází z označení horizontálních a vertikálních souřadnic X a Y myši – M.
Jde o skript, díky kterému vidím, co návštěvníky na stránkách zajímá – kam klikají, co považují za odkaz, co ne. mYx sleduje každý klik návštěvníka na stránkách. Intenzitu klikání pak zobrazuje ve formě heatmapy – tmavěmodrou barvou je označeno místo, kam lidé klikají sporadicky, čím více klikají, tím místo bledne, přes světlemodrou, zelenou až po žlutou, červenou až po bílou. Výhodou oproti obdobné funkci v Google Analytics, je, že nevidíte klikání jen na odkazy, ale také na jiná místa, třeba na formulář a jeho jednotlivá pole (podobně jako to vidíte na obrázku) nebo na místa, kde odkaz není, a lidé ho tam přesto očekávají.
Nástroj je placený, jako běžný zákazník ho můžete objednat na minimální dobu tří měsíců a cena se odvíjí od velikosti stránek (260-800 Kč za měsíc). Pokud využijete služeb některého z autorizovaných konzultantů (v současné době jsou tři – agentura H1, SEO Servis a moje maličkost), můžete si zkusit nástroj i na kratší dobu, například na měsíc. Osobně využívám mYx jak u stávajících webů, tak hlavně u webů nových nebo s novou grafikou na otestování jejich použitelnosti a uživatelské přívětivosti.
Jak vidíte na obrázku mYxem optimalizujeme například portál Brigády.sk. Díky nástroji jsme si například otestovali účinnost nových tlačítek na nabídku a poptávku brigád a práce. Současně jsme například přišli na to, že lidé relativně často klikají na nadpis boxu Hledat brigádu, který ale nikam neodkazuje. Že ve formuláři spíše vybírají podle kategorie a lokality, platové podméínky je zajímají o trochu méně. Zkrátka informace, které bychom se jinak dozvídali vcelku složitě.
Používáte podobný nástroj? Svěřte se s ostatními v komentářích…
Dobrý den, používám Google Analytics. Pro Náš malý projekt je jeho funkčnost zcela dostačující.
Obrázek z knihy je k vidění na http://www.facebook.com/seokniha#!/photo.php?pid=326647&id=117059638310357, a funguje to podobně jako termomapy (heatmaps) – čím je barevné spektrum “teplejší”, tím více na místo lidí klikají…
Hodně lidí na webtrhu moc nepochopilo tenhle program, stěžovali si, že ten obrázek nebyl poznat co tam je, konkrétně na je to na straně 233, možná by nebylo od věci sepsat na to nějaký krátký článek pro ty co s tím programem začínají,tak nějak laicky:)
Já osobně používám nástroj na adrese crazyegg.com. Je bezplatný pro 5000 zhlédnutí stránky. To u menších projektů na základní přehled vystačí. Pro velké webu se již musí připlatit.
Mna by zaujimalo, ako ste to testovali.
mali ste v roznych casoch zobrazene rozne tlacidla na stranke, a porovnali ste heatmapy?
Pingback: 1. zprávy » Michal Kubíček // SEO nástroje I.: mYx ví, co vás zajímá