Píšeme novou knížku o SEO a vy si sami určete, co byste tam chtěli…

Právě sedím nad novou knihou o optimalizaci stránek pro vyhledávače. Přibral jsem k ní spoluautora, je jím Honza Linhart, známý také pod přezdívkou Arar. Osobně ho považuji za šikovného linkbuildera a mnohokrát jsem se o tom přesvědčil v praxi. Narozdíl od mé první knížky, které byla psána z mého pohledu spíše jako naučná beletrie, tahle nová bude mít jiný koncept.

Měla by doplnit další knihy nakladatelství Computer Press v sérii Tipy a triky. Těch tipů a triků bude několik stovek, takže se můžete těšit:-) Bude tam méně povídání a více skutečných triků z praxe. Proč ale o tom vlastně píšu tady a teď? Napadl mne takový experiment – co kdybyste se do tvorby knihy zapojili svým způsobem i vy, čtenáři těchto stránek, denně vás sem pár stovek zabrousí, tak neříkejte, že nikdo z vás by neměl zájem najít v knížce odpověď právě na svou otázku. Ti odvážnější mohou dokonce sami poslat nějaký tip a trik, třeba o něm ještě s Honzou nevíme a rádi se o něj podělíme s ostatními. Pod článkem je formulář na komentování, tak ho využijte a pište, pište… a pokud se někdo stydí, můj mail je michal[zavináč]seokniha.cz a já se budu těšit na vaše příspěvky. Pokud se s námi a budoucími čtenáři podělíte skutečně o nějaký zajímavý a účinný trik, těšte se (až kniha vyjde) na dáreček:-)

26 názorů na “Píšeme novou knížku o SEO a vy si sami určete, co byste tam chtěli…”

  1. Pingback: Kam zaregistrovat XML feed vašeho eshopu? | Michal Kubíček

  2. Zdravim,
    uvital bych neco o mikro site a o provazani se socialnimi sitemi napr ze se da vyuzit liked in a fb pri recruitingu. Jak ma vypadat vystup analyzy pro zakaznika. Vyuziti programu a on line nastroju pro SEO napr collabim.

  3. Zdravím,
    také bych uvítala více informací k optimalizaci blogu.
    Ale to už bylo zmíněno.
    Kniha je super, alespoň pro mne ženskou, je srozumitelná.
    Myslím si, že by bylo dobré vzít v potaz také weby zaměřené na fotografie, nebo fotokoláže, fotoateliéry.
    Vím, že nemám u fotografií zatím popisky, ale asi by bylo hloupé psát fotografie pes, fotografie dítě. Ale jak jinak na klíčová slova?
    Erika

  4. Dobrý den, vaše SEO kniha se mi fakt líbila. Já vás na webtrhu podle té fotky nepoznal, teď se mi to až spojilo, protože jste měl na jakémsi blogu svou webtrhovou fotku a odkaz na váš web.

    Ja mám stále nejednu nezodpovězenou otázku. Ve vaší SEO knize(kterou jsem už půjčil dvěma známým) jsem našel vzorec na výpočet PageRanku. Vzorec nerozlišuje mezi odkazem, který vede z domény pryč a který vede zas někam na můj web. Tak proč na webtrhu lidi chtějí malé množství externích odkazů. U výměny sidewide to chápu, ale u koupě odkazu jednotlivé stránky je to snad jedno, zda je odkaz interní nebo externí. Nebo ne?

    Nikde jsem se pořádně nedočetl, kolik by mohl být logaritmický základ PageRanku a Sranku.

    Jaký význam má Srank, když už vyhledává Binq? Je Srank BingRank?

    Mají ty Ranky dnes opravdu takový význam? Plno odborníků o tom pochybuje. A co tedy kromě obsahu?

    Jak bojovat proti konkurenci, která má jeden obsah, ale založí si klidně 8 domén, kde ho publikuje lehce pozměněný a má to prolinkované. Nechce se mi dělat 8 webů, abych ji úspěšně dotahoval.

    Jakou budoucnost přisuzujete GeoRss a kde se to dá zaregistrovat, aby to bylo využito ve prospěch SEO nebo zaujalo?

    Jakou se domníváte, že má atribut A.title váhu oproti textu odkazu? Podle mě musí ten skutečný text mít větší váhu, protože ho uživatel vidí.

    Ve vaší nové knize bych uvítal výsledky mini experimentů. Např., že jste udělal nové stránky A a B, kde bylo slovo “asdfd654”, které nikde neexistovalo atd.. a odkázal jste na ně z jedné stránky a pak porovnávat, co se dostane výš, když dám do to slovo do title a když dám to slovo jako text odkazu. A tak dál…

    Jaký je váš názor na přirozené odkazy. Jsou odkazy vedoucí na různé části vašeho webu více vypovídající než x sidewide odkazů vedoucí jen na homepage?

    Uvítal bych srovnání Rankových lišt, každá měří jinak.

    Co je to fake pagerank?

    Uvítal bych přibližný graf nebo převodní vzoreček Alexa ranku na návštěvnost.

    Konkurence má nižší ranky, od pohledu nicmoc klíčová slova a url a přece má větší návštěvnost. Lze nějakou šikovnou utilitkou porovnat můj web s konkurencí s výsledky “proč”?

    Možná bych si ještě na něco vzpomněl…:-)

  5. Já bych uvítal něco co se týče nákupního košíku u e-shopů. Jak je správně řešit.

    Dále by mě zajímali i nějáké tipy ohledně micro site a mini site.

    Jákým nejlepším způsobem podporovat pomocí zpětných odkazů produkty, články, kategorie, home page.

    Zde bych se rád dozvěděl něco nového co nevím.

    Někoho by možná zajímalo i něco kolem sociálních sít a vlivů na SEO… atd.

  6. Já bych uvítal trochu odbornosti, ta první mi připadala moc všeobecná.
    Pak by to chtěli jak udělat text na webu. Jak moc hustotu klíčových slov a použití

    Jinak možná by byl třeba pěkný bonus tam dát rady jak umístit reklamu na web aby vydělávala co nejvíc, není to úplně SEO, ale v první knize je taky jak vést kampaně.

  7. Nazdar,
    Akurát dnes som dočítal tvoju knihu “Velký prúvodce SEO” Síce som si myslel, že bude obsahovať viac vecí z praxe, tj. viac html kódu. Ale musím aj tak povedať, že som s ňou nadmieru spokojný, pretože neviem kde by som získal toľko informácií o ostatných častiach stránky SEO. Veľmi sa teším na túto ďalšiu knihu, ktorá by mohla byť ako doplnok k tej predchádzajúce. Prajem veľa úspechov

  8. Co krom různých tipů, rozvést a podrobně popsat jeden praktický příklad optimalizace s postupným sledováním vývoje třeba od spuštění po půl rok, pozic, návštěvností, plnění daných cílů daných na začátku před optimalizací? Porovnání s konkurencí?

  9. Mně by se líbilo
    1) víc se zaměřit na analýzu a následné SEO konverzních KW.
    2) optimalizace pro XML feeded vyhledávače (např. zbozi.cz)

    Když jsem četl tu první, tak mě toho napadlo víc, tak to kdyžtak sepíšu a pošlu mailem :)

  10. Určitě by stálo za to podrobně rozebrat rozdíly účinných optimalizačních praktik pro Google (CZ i COM) a Seznam.cz . Proč Seznam řadí weby s trvalejší stabilitou v umístění a Google “podle momentální nálady” a to ještě jinak google.cz a jinak google.com . Dalším užitečným tématem by jistě byly on-line SEO-nástroje, které jsou schopny po zadání URL webu analyzovat web jako celek, navrhnout účinné změny vedoucí k lepší optimalizaci s udáním jejich priorit z hlediska účinnosti pro SEO a v neposlední řadě upozornit webmastery na nebezpečí překročení hranice mezi optimalizací a nebezpečnými praktikami na analyzovaném webu.

  11. Robin Raszka: nemyslim ze toho bylo napsano hodne. Obecnych “plku” najdes vsude spousty, ale nejakych smysluplnych rad, a navic v cestine, je velmi malo.

  12. Crimson: Michal jiz napsal jednu knihu o seo. Najdes ji na seokniha.cz.

    Jinak az budu mit cas, tak sem hodim “par triku” ktere plati na seznam…

  13. Jestli bude opravdu takova jak pisete tak si ji asi koupim, ale vzledem k tomu ze o SEO toho vim pomerne malo tak bych tam uvital i nejake to zasveceni pro zacatecniky nebo mi doporucte nejakou literaturu.

  14. A jakým způsobem budou triky koncipovány? Něco jakože “zvýšíme si návštěvnost tím, že si naprogramuje skript, který bude vytvářet překlady přes google translator”? Nebo nějaké tipy jak psát účinné texty? Jak dělat linkbuilding?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient