Minimální požadavky na eshopový systém z hlediska SEO

Nejdříve začneme na samotném webu. Pokud vsadíte na některé z osvědčených řešení, ať už to jsou eshopové systémy pronajímané nebo postavené na vyzkoušených jádrech na míru, základní požadavky z hlediska zdrojového kódu budou velice pravděpodobně na profesionální úrovni a nemá tedy smysl se jimi do hloubky zabývat. Proto si uveďme alespoň základní seznam funkcí, které byste od dodavatele vašeho eshopového systému měli chtít:

  • SSL certifikát pro doménu (https)
  • možnost manuálně nebo automaticky přesměrovávat změněné adresy
  • editovatelné a unikátní titulky stránek
  • umožnění nastavit si strukturu URL adres
  • automatické přesměrování v případě změny názvu výrobku, pokud se z tohoto názvu generuje i adresa dané stránky
  • správnou hierarchii a strukturu nadpisů
  • správně nastavená sémantika HTML stránek – mikrodata
  • ošetření duplicit v podobě stránek s různým řazením textu, ale stejným obsahem
  • aktualizovanou mapu webu
  • správně nastavený soubor s instrukcemi pro roboty
  • podchycené interní prolinkování stránek
  • rychlé načítání (otestujete na Google PageSpeed)
  • uzpůsobenou verzi pro mobily a tablety
  • fungující vyhledávání s našeptáváním produktů i kategorií
  • pravidelné zálohy webu
  • možnost editovat texty v kategoriích
  • možnost nastavit si vlastní popis stránky (meta description)
  • propojení s měřicími nástroji (např. Google Analytics)
  • propojení s Webmaster tools (GoogleSeznam)
  • vytvořit z parametrických filtrů samostatné vstupní stránky (landing page)
  • nastavení povolení či zákazu indexace jednotlivých typů stránek
  • uživatelské pojmenování obrázků nebo jejich alternativního popisu
  • snadné sdílení na sociální sítě (tlačítka, správné náhledové obrázky na sociálních sítích)
  • co nejširší možnost vytvářet zajímavý obsah, textový, obrazový, video – možnost tvorby statických stránek a stránek pro blog

Napsat komentář