Nejdříve začneme na samotném webu. Pokud vsadíte na některé z osvědčených řešení, ať už to jsou eshopové systémy pronajímané nebo postavené na vyzkoušených jádrech na míru, základní požadavky z hlediska zdrojového kódu budou velice pravděpodobně na profesionální úrovni a nemá tedy smysl se jimi do hloubky zabývat. Proto si uveďme alespoň základní seznam funkcí, které byste od dodavatele vašeho eshopového systému měli chtít:
- SSL certifikát pro doménu (https)
- možnost manuálně nebo automaticky přesměrovávat změněné adresy
- editovatelné a unikátní titulky stránek
- umožnění nastavit si strukturu URL adres
- automatické přesměrování v případě změny názvu výrobku, pokud se z tohoto názvu generuje i adresa dané stránky
- správnou hierarchii a strukturu nadpisů
- správně nastavená sémantika HTML stránek – mikrodata
- ošetření duplicit v podobě stránek s různým řazením textu, ale stejným obsahem
- aktualizovanou mapu webu
- správně nastavený soubor s instrukcemi pro roboty
- podchycené interní prolinkování stránek
- rychlé načítání (otestujete na Google PageSpeed)
- uzpůsobenou verzi pro mobily a tablety
- fungující vyhledávání s našeptáváním produktů i kategorií
- pravidelné zálohy webu
- možnost editovat texty v kategoriích
- možnost nastavit si vlastní popis stránky (meta description)
- propojení s měřicími nástroji (např. Google Analytics)
- propojení s Webmaster tools (Google, Seznam)
- vytvořit z parametrických filtrů samostatné vstupní stránky (landing page)
- nastavení povolení či zákazu indexace jednotlivých typů stránek
- uživatelské pojmenování obrázků nebo jejich alternativního popisu
- snadné sdílení na sociální sítě (tlačítka, správné náhledové obrázky na sociálních sítích)
- co nejširší možnost vytvářet zajímavý obsah, textový, obrazový, video – možnost tvorby statických stránek a stránek pro blog