Google schová, jak na vás návštěvníci přišli

Během několika týdnů hodlá Google nastavit jako výchozí hledání prostřednictvím zabezpečeného protokolu HTTPS. To je určitě užitečná věc, hlavně v době surfování přes veřejné wifi. Co to ale bude znamenat pro SEO a hlavně analýzu dat přístupů z vyhledávání? Problém.

Už se totiž snadno nedozvíme, na jaké dotazy konkrétní uživatelé na naše stránky přišli. Dnes, pokud jste třeba provozovali eshop, nebylo nic těžkého nastavit si v Google Anylytics filtr respektive segment, díky němuž jste mohli snadno zjistit, které konkrétní dotazy jsou pro vás efektivní. Mohli jste si například vyklíčovat, přes která slova (dotazy) přicházeli lidé, kteří nakoupili.

Bohužel v nejbližší době Google, tím, že vás defaultně přesměruje na stránku https://www.google.com (důležité je to S v https), vy ve svých statistikách sice uvidíte, že človíček přišel z Google, konkrétní URL ze kterého šel vyčíst řetězec vyhledávaného spojení (query), zůstane utajen. jedinou šancí tak bude zřejmě jen přehled v Google Webmster Tools (nebo v Analytics, pokud jste si oba nástroje propojili, jak jsem popisoval v minulém článku), kde uvidíte zjednodušený přehled TOP 1000 dotazů, která zobrazily ve výsledcích hledání váš web.  Alespoň to…

Článek, který avizuje přechod na „bezpečnější hledání“ najdete na oficiálním blogu Google na http://googleblog.blogspot.com/2011/10/making-search-more-secure.html

 

9 komentářů: „Google schová, jak na vás návštěvníci přišli

Napsat komentář: Petr Myšák Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web vyrobili ve Webklient.cz