Recenze: Tomikup, online seznam přání

Na našem eshopu SvetCukraru.cz experimentujeme s různými fičurami a službami. Před několika dny jsem se dostal k projektu online seznamu přání pro eshopy, který se jmenuje ToMiKup.cz. Prvotní zpracování webu, snadnost registrace i jednoduchá implementace mne nadchla. Jak je to ale se samotnou službou? Komu se vyplatí a kdo získá ze služby benefit? Bude to zákazník nebo eshop? Anebo oba?

Samotná registrace je velmi jednoduchá, chytře vyžaduje jen mail a heslo. Tak jednoduché, až to trochu mate. Obvykle je člověk zvyklý na minimálně dvě políčka mailu (druhé pro kontrolu). Ale to je jen věc vkusu. Hned po rychlé registraci, kterou můžete zrychlit ještě díky přihlášení skrze sociální sítě, můžete začít seznam přání okamžitě používat. Systém si vás pamatuje (nezkoumal jsem, jak dlouho), takže když přijdete na některý se zapojených eshopů a tam najdete tlačítko Tomikupu, přidáte si produkt do wishlistu, automaticky se vám propíše do vašeho rozhraní na webu. Potud snadné a skvělé, pro uživatele, nakupujícího bezesporu benefit a fajn služba. Jenomže jak je na tom eshop? Co z toho bude mít? Že se mu zákazník později vrátí? A vrátí se skutečně? Že přijdou jeho přátelé, jak slibuje Tomikup ve videu?

Myslím, že právě strana výhod pro eshopy, je v aplikaci zatím v plenkách. Neznám záměry provozovatelů, ale faktem je, že jako eshopáři mi v aplikaci chybí řada věcí. Jednak nemám zcela plnou kontrolu nad tím, jak bude tlačítko vypadat (defaultní modrá barva se mi o webu moc nehodí). To je ale detail, předpokládám, že ty by šlo snadno hacknout vnucením CSS stylů.

Co mi však chybí mnohem více, je větší či spíše jakákoli informovanost o tom, co si lidé „odkládají“ na potom, a hlavně kdo. S takovou informací, totiž, kdo se o co zajímá a z nějakého důvodu se nerozhodl věc koupit hned, by se totiž dalo s trochou citu velmi dobře pracovat. To je v současnosti nemožné, protože eshop o odkládání zboží do wishlistu nemá žádné informace – ani nemůže, při generování kódu pro eshop totiž nevzniká žádná povinnost a vlastně ani možnost se jako eshop registrovat.

Pro mne osobně to celou službu posouvá do kategorie fajn hračky, která může dát zadarmo extra funkci pro váš eshop, ale bez dalšího hlubšího využití. Pokud by však provozovatelé funkce pro eshopy zapracovali, myslím, že by mohlo jít o hodně povedený nástroj. Otázkou je, nakolik si to majitelé uvědomují, ale podle mne právě nalákání eshopů je pro případný rozvoj jejich projektu klíčové. Ti totiž mohou snadno novou službu dostat mezi lidi. Zpočátku by možná na přesvědčení nových eshopů stačilo i něco jednoduchého, třeba kdyby byl na samotném webu jakýsi katalog obchodů zapojených do projektu. Dovedu si to představit nejen kvůli tematickému odkazu na časem možná docela autoritativním webu, ale hlavně jako možný zdroj návštěv zákazníků.

V každém případě budu tuhle službu se zájmem sledovat i nadále. Zatím má nakročeno docela dobrým směrem…

EDIT: Tak jak to vypadá, provozovatelé funkce, po kterých volám sami chystají, takže zkusím nasadit fičurku na web o torchu dřív – viz https://michalkubicek.cz/recenze-tomikup-online-seznam-prani/#comment-9558

3 thoughts on “Recenze: Tomikup, online seznam přání

  • avatar
    5. 2. 2015 at 13:04
    Permalink

    Po měsíci používání nemůžu dávat nějaká světoborná data, ale faktem je, že podle Analytics k nám na web přes Tomikup přišlo 11 uživatel, z nichž 2 nakoupili. Nic závratného, ale zase vzhledem k nulové investici fajn výsledek. A těch 9 o nás teď alespoň ví…
    Věřím že čím bude služba známější, tím vyšší přínost pro Eshopy bude.
    Držím palce

    Reply
  • avatar
    17. 10. 2014 at 09:16
    Permalink

    Jsem rád, že Vás naše služba zaujala 🙂
    Pokud si zvolíte textový odkaz, můžete mu přiřadit libovolnou barvu i font a velikost přímo v generátoru kódu. Vlastní ikonka je taky jen otázkou šikovnosti kodéra.
    Vpodstatě všechny funkce, které by se vám líbily jsou v našem TODO. Nejblíže plánujeme dokončit rozhraní pro majitele Eshopu, ve kterém uvidí, jaké položky si lidé na jejich webu nejčastěji přejí.
    Následně shopům umožníme zasílat cíleně akční nabídky a slevové kódy. Rádi bychom to stihli ještě před Vánoci.
    A v poslední fázi plánujeme spustit hitparádu TOP dárků, ve které bude prostor pro reklamu a PR články.

    Každopádně tím, že Eshop nasadí tlačítko už teď, začne „sbírat kontakty“ a bude moci ihned po spuštění nové funkce oslovit uživatele s akční nabídkou.

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *